Świętujemy dwie dekady w UE. Trwa akcja "20latPLwUE"
Prawie setka organizacji społecznych, firm i mediów dołączyło do kampanii świętowania 20 lat Polski w Unii Europejskiej, zainicjowanej przez Fundację Batorego i Fundację Polskiej Rady Biznesu. Akcja, której symbolem jest pin "20latPLwUE", trwa przez cały maj.
To jedna z największych akcji społecznych promujących obecność Polski w UE. W ramach kampanii osoby indywidualne, organizacje społeczne, biznes i media okazują swoje przywiązanie do wartości europejskich i przypominają co daje Polsce członkostwo w Unii. Inicjatorzy akcji podkreślają, że Polska jest silna dzięki Europie, a Europa dzięki Polsce. Symbol akcji - cyfrowy pin - można umieścić na stronach internetowych, w aplikacjach oraz oznaczyć nim zdjęcia profilowe w mediach społecznościowych.
Wśród organizacji społecznych, które włączyły się do akcji, są m.in. Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Fundacja im. Bronisława Geremka, Polska Fundacja Roberta Schumana, Akcja Demokracja, Komitet Obrony Demokracji, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych, Fundacja Court Watch, Instytut Spraw Publicznych, Fundacja Wolności Gospodarczej, Sieć Obywatelska Watchdog Polska, Fundacja Wolności, Fundacja Liberte!, SOS dla edukacji, Inicjatywa 35. Rok Wolności. Wciąż dołączają kolejne.
Skok cywilizacyjny
- Nasze wejście do Unii dało nam szansę niezwykłego skoku cywilizacyjnego i bezprecedensowego wzrostu dobrobytu. Dziś możemy uczyć się, pracować, zawierać przyjaźnie i odnosić sukcesy w każdym kraju członkowskim - mówi Ewa Kulik-Bielińska, dyrektorka Fundacji im. Stefana Batorego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dodaje, że "obecność w Unii to także gwarancja ochrony naszych praw, opartych na wspólnych europejskich wartościach".
- Dla organizacji społeczeństwa obywatelskiego to przestrzeń wymiany doświadczeń, uczenia się, wspierania w działaniach na rzecz pokoju, bezpieczeństwa, solidarności społecznej i demokracji dla wszystkich obywatelek i obywateli Unii - podkreśla Kulik-Bielińska.
Polskie firmy dołączają do akcji
Cyfrowym pinem swoje strony i kanały społecznościowe oznaczyły również m.in. takie firmy i marki, jak InPost, Grupa Żabka, Amica, Erbud, Maspex, PZU, Tymbark, Kotlin, Kazar, Adamed, Grupa Diagnostyka, Pracuj.pl, czy InterCars. Niektóre, oprócz komunikacji online, podejmują też dodatkowe działania.
- Polski biznes doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele daje nam przynależność do wspólnego europejskiego rynku. 75 proc. naszego eksportu trafia do krajów UE. Wiarygodność certyfikatów europejskich dla naszych produktów otwiera nam światowe rynki - komentuje Małgorzata Durska, prezeska Fundacji Polskiej Rady Biznesu.
- Nasze firmy zdobywają rynki za granicą, a jednocześnie Polska stała się atrakcyjnym rynkiem dla inwestycji zagranicznych. Te powiązania wartości i interesów budują nasze bezpieczeństwo. Chcemy o tym głośno mówić - zaznaczyła.