Koniec z nakrętkami? Popularna akcja do kosza przez nowe przepisy

Po 13 latach fundacja Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci musi zakończyć popularną na Dolnym Śląsku akcję zbiórki nakrętek z plastikowych butelek. Choć ich sprzedaż przynosiła spore pieniądze na pomoc najmłodszym, akcja potrwa tylko do końca marca. Potem będzie niemożliwa z powodu nowych unijnych przepisów.

Nakrętki zbierane we Wrocławiu dla dzieci z hospicjum
Nakrętki zbierane we Wrocławiu dla dzieci z hospicjum
Źródło zdjęć: © TuWroclaw.com | Jakub Jurek

15.03.2024 | aktual.: 15.03.2024 15:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W samym Wrocławiu stoi blisko sto dużych czerwonych serc, do których można wrzucać zużyte nakrętki. W pozostałych miastach Dolnego Śląska jest ich drugie tyle. Właśnie są opróżniane ostatni raz. W ciągu 13 edycji Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci zebrało dzięki nakrętkom ponad milion złotych.

- To dla nas szok - skomentowała sytuację w rozmowie z serwisem TuWroclaw.com Martyna Flieger, koordynatorka akcji. - Akcja cieszyła się ogromną popularnością. Zbiórka była naszą najbardziej efektywną akcją, ponieważ nie wymagała nakładów finansowych związanych z promocją czy informacją. Przynosiła nam tak potrzebne środki, ale także wyrabiała u dzieci i młodzieży nawyk sortowania - dodała.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wszystko przez nowe unijne przepisy. Od połowy tego roku wszystkie nakrętki plastikowe w całej Unii Europejskiej muszą być fabrycznie przytwierdzone do opakowania od napoju - butelki czy kartonu. Część producentów opakowań już dostosowała się do nowych zaleceń.

- Nie mamy już możliwości oddania nakrętek do skupu, bo nikt ich już nie chce przyjąć - powiedziała Flieger. - Nie mamy żadnej alternatywy na ten moment. Nie wiadomo, jakie będą dalsze kroki - dodała.

- Ci, którzy chcą nam jeszcze dostarczyć nakrętki, mogą do końca marca przywieźć je do siedziby naszej fundacji przy ul. Sołtysowickiej 58 - zaapelowała.

Źródło: TuWroclaw.com

Komentarze (209)