Polityka na TikToku. Kto osiąga najlepsze wyniki?
Nowe pokolenie młodych wyborców bardzo często doświadcza polskiej polityki jedynie przez media społecznościowe. Polityczna komunikacja przez platformy, takie jak Instagram, czy TikTok jest coraz ważniejsza dla polskich polityków. Zobaczmy, kto podbił polskiego TikToka w listopadzie.
Najważniejsze informacje:
- W listopadzie najlepsze wyniki na TikToku zaliczył profil prezydenta Karola Nawrockiego.
- Niewiele gorsze wyświetlenia zdobył sztab Donalda Tuska, choć liczba interakcji pod jego materiałami była zdecydowanie niższa.
- Wielu polityków, takich jak Adrian Zandberg czy Sławomir Mentzen, który słyną ze skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych, nie wstawiło w tym miesiącu wystarczającej liczby materiałów, aby załapać czołówki
Liderem TikToka w listopadzie 2025 roku okazał się Karol Nawrocki. Sztab prezydenta zaliczył najwyższe wyniki, za równo pod względem sumy wyświetleń, jak i sumy interakcji użytkowników (polubienia, komentarze itd.). Konto Nawrockiego zebrało 5,5 miliona wyświetleń i 503,9 tys. interakcji.
Tuż za nim utrzymuje się profil Donalda Tuska, który w listopadzie zdobył 4,1 miliona wyświetleń. Premier uzyskał jednak zdecydowanie mniej interakcji, zaledwie 226,6 tys. Zaskakujące mogą być jednak wyniki kolejnych nazwisk. Na trzecie i czwarte miejsca wdrapało się dwóch mniej znanych polityków PiS. Konto europosła Patryka Jakiego zaliczyło 3,5 mln wyświetleń, a posła Dariusza Mateckiego 3,4 mln. Zarówno Jaki, jak i Matecki uzyskali podobną liczbę interakcji co szef polskiego rządu.
Gorsze wyniki niż duet polityków PiS uzyskali w tym miesiącu prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i nowy marszałek Sejmu Włodzimierz Czarzasty, których konta osiągnęły po 1,6 miliona wyświetleń. Pod względem interakcji udało im się zdobyć kolejno 68,3 tys. i 79,8 tys. Niewiele niższe uzyskał profil wicemarszałkini Sejmu Magdy Biejat, który zdobył 1,1 miliona wyświetleń.
Sprawa senatora Kwiatkowskiego. Biejat: Czekamy na prawomocny wyrok
Warto zauważyć, że wyniki dotyczą sumy wyświetleń i interakcji ze wszystkich materiałów opublikowanych w listopadzie. Wielu polityków, takich jak np. Adrian Zandberg czy Sławomir Mentzen, który słyną ze skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych, nie wstawiło w tym miesiącu wystarczającej liczby materiałów, aby załapać czołówki powyższych statystyk.
Coraz częściej zaobserwować można też strategię zaciągniętą z kampanii wyborczych w USA. Sztaby wyborcze tworzą oddzielne konta na mediach społecznościowych, na których mogą cieszyć się większą swobodą doboru treści niż na oficjalnym profilu polityka. Główne konto pozostawiają na bardziej bezpieczną i oficjalną komunikację.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów / WP