Pinnacle Worldwide: 30. urodziny, nowy prezes
Pinnacle Worldwide, sieć niezależnych agencji PR obchodzi 30-lecie istnienia. Właśnie wybrała nowe władze i planuje globalną ekspansję.
27.12.2006 07:10
W Polsce reprezentantem Pinnacle Worldwide jest agencja Partner of Promotion, która należy do sieci od 2003 roku.
- rocznicę powstania Pinnacle Worldwide obchodzono w trakcie spotkania zarządu sieci niezależnych agencji PR. Wśród uczestników spotkania, które miało miejsce w Londynie, znalazło się 60 przedstawicieli kadry kierowniczej z 34 zrzeszonych firm reprezentujących Stany Zjednoczone, Europę, Azję oraz region Pacyfiku.
W trakcie spotkania powitano nowego Prezesa sieci, którym została Hannemie Stitz. Jest to pierwszy niepochodzący z USA szef Pinnacle Worldwide. Hannemie Stitz pełni funkcję CEO Agencji Public Relations Partners (GmbH) z siedzibą we Frankfurcie. Według Stitz jej wybór wynika z przyjętej przez Pinnacle’a nowej globalnej perspektywy: – Jesteśmy drugą co do wielkości organizacją niezależnych agencji PR na świecie, z najdłuższą historią – mówiła Hannemie Stitz. – Tylko w ciągu ostatnich 5 lat nasi członkowie obsługiwali 138 międzynarodowych klientów. Dzięki wewnątrzsieciowej rekomendacji pozyskali kolejnych 174.
Stitz podkreśliła wagę całościowego i globalnego podejścia oraz gotowość Pinnacle’a do reagowania na szybko zmieniające się realia. W trakcie swojej dwuletniej kadencji, Stitz planuje skupić się na potrzebach każdego z obsługiwanych regionów oraz na ekspansji do Brazylii, Rosji, Indii i Chin.
– Ponieważ jesteśmy jedną z wiodących sieci niezależnych agencji PR, ważne jest, byśmy mogli zaoferować naszym klientom dostęp do najlepszych partnerów w tych krajach. Niezależnie od tego pracować będziemy nad nieprzerwanym rozwojem wszystkich naszych agencji. Zamierzamy również wyjść naprzeciw potrzebom naszych klientów w rozwijaniu nowych możliwości międzynarodowej współpracy – powiedziała Stitz.
Patrząc z perspektywy 30 lat, były przewodniczący Pinnacle’a Ronald Hanser, (Hanser & Associates, West Des Moines, Iowa), podkreślił, że Pinnacle jest przykładem wyjątkowej historii sukcesu dzięki nastawieniu na zmiany, wzrost i rozwój.
– Dzięki współpracy niezależnych agencji na całym świecie, mogliśmy zbudować sieć, która jest w stanie konkurować z innymi wiodącymi organizacjami, oferując zaangażowanie i gwarancję dostępu do najwyższego poziomu usług. Zasady te wyróżniają najwyższej jakości niezależne doradztwo – powiedział Hanser.
Założona w 1976 r. w USA Grupa Pinnacle Inc., z firmami partnerskimi w sześciu miastach i łącznymi zyskami rzędu 4 milionów USD, dziś działa w 57 biurach w czterech regionach – Ameryce Północnej, Europie, Ameryce Łacińskiej oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Obejmuje swoim zasięgiem 29 krajów (27 firm w Ameryce Północnej, 19 w Europie, 6 w regionie Azji i 5 w Ameryce Łacińskiej; ich łączne zyski wynoszą rocznie 175 milionów USD).