Nowa jakość dostarczania przesyłek. Z tą usługą reklamacja to pestka

Zamawiasz paczkę i przy odbiorze zauważasz, że opakowanie jest uszkodzone? Spokojnie! Reklamacja nie musi być uciążliwa i trwać wieki. Gwarantuje to program Allegro Delivery. Platforma przejmuje pełną odpowiedzialność za dostarczane przesyłki, a sprawy sporne załatwia w siedem dni.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Krystian od blisko 20 lat prowadzi warsztat samochodowy. Początkowo po części do napraw jeździł do hurtowni i okolicznych sklepów. Wraz z rozwojem rynku e-commerce z zamówieniami przeniósł się do sieci, głównie na Allegro. Tam znalazł dużą liczbę dostawców oraz szeroki asortyment w niższych niż w tradycyjnych sklepach cenach i z szybkim czasem dostawy.

Dziś Krystian odbiera kilkanaście paczek tygodniowo. Wiele z nich to przesyłki, z którymi trzeba obchodzić się ostrożnie. W środku znajdują się szyby, reflektory czy części elektroniczne. Uszkodzona paczka to dla właściciela warsztatu spory problem. Raz, że proces naprawy wydłuża się o czas potrzebny na realizację nowego zamówienia, a dwa – uszkodzoną paczkę trzeba zareklamować, a to trwa.

- Wprawdzie w ostatnich latach takich przypadków jest coraz mniej, ale przy takiej skali zamówień zdarza się, że dociera do mnie uszkodzona przesyłka. Muszę to zgłosić, choć wiem, że stracę czas i energię, by sprawę wyjaśnić – mówi przedsiębiorca.

Co do zasady, Krystian sprawdza stan opakowania jeszcze przed potwierdzeniem odbioru paczki. Jeśli zauważy, że jest uszkodzone, pokazuje to kurierowi i w jego obecności otwiera przesyłkę. Gdy uszkodzony jest również towar, spisuje z kurierem protokół oraz robi zdjęcia paczki i zamówionej części. Gdy przesyłkę odbiera w automacie paczkowym, proces jeszcze bardziej się komplikuje.

- To dopiero pierwszy krok na bardzo długiej drodze. O tym, że nie odebrałem uszkodzonej przesyłki informuję sprzedającego i wysyłam mu zdjęcia. To on wyjaśnia sprawę z firmą przewozową, co trwa nawet kilka tygodni. Do tego czasu nie mogę odzyskać swoich pieniędzy – tłumaczy.

Allegro zapewnia szybką i łatwą reklamację

Na tego rodzaju problemy, które w takim samym stopniu dotykają kupujących, jak i sprzedających, odpowiada Allegro. Największa platforma zakupowa w Polsce wprowadziła w ubiegłym roku program Allegro Delivery, który wszystkie istotne kwestie związane z procesem zakupów, dostawą, zwrotem i reklamacją, pozwala załatwić obu stronom w jednym miejscu i z jednym partnerem – Allegro.

W przypadku reklamacji platforma maksymalnie upraszcza cały proces. Gdy klient zamawia paczkę z Allegro Delivery, to Allegro jest przewoźnikiem logistycznym i bierze na siebie odpowiedzialność za jej dostarczenie. Nie ma zatem znaczenia, jaki kurier transportuje naszą przesyłkę. Każde pytanie dotyczące procesu doręczenia kierujemy bezpośrednio do pracowników platformy.

Obecnie program umożliwia szybkie i bezpieczne dostawy 5 dni w tygodniu do ponad 27 tys. automatów i punktów odbioru: Allegro One Box, Allegro One Punkt i ORLEN Paczka, DHL POP a także dostawy na adres z One Kurier by Allegro i DHL. Co więcej, do końca 2025 r. Allegro zamierza uruchomić kolejnych 2,5 tys. swoich maszyn One Box.

Aby złożyć reklamację, wystarczy w aplikacji w zakładce "Moje zakupy" kliknąć przycisk "Zgłoś reklamację lub problem". Dzięki temu nasze zgłoszenie automatycznie zostanie połączone z zamówieniem. Formalności załatwimy online z jednym biurem obsługi klienta - wszystkim zajmie się Allegro. Co więcej, platforma na wyjaśnienie sprawy daje sobie tylko 7 dni. W przypadku standardowych dostaw rozpatrzenie reklamacji trwa zazwyczaj 30 dni.

© materiały partnera

Szybki, spójny i wygodny proces reklamacji logistycznej to nie jedyne korzyści, jakie gwarantuje Allegro Delivery. Wszystkie ważne informacje związane z dostawą, takie jak śledzenie przesyłki, powiadomienia o statusie czy zdalne otwieranie skrytki automatu paczkowego (każdej firmy kurierskiej należącej do programu) znajdziemy w aplikacji Allegro. Z programem kupujący może też liczyć na wygodne harmonogramy przyjazdu kuriera czy konkurencyjny czas odbioru paczki.

- Zadaliśmy sobie pytanie, co jeszcze możemy zrobić, by dostawy z Allegro były wygodniejsze dla klientów i jak pomóc naszym sprzedającym. Rozwiązaniem jest program Allegro Delivery, który podczas transportu i doręczenia gwarantuje pełną opiekę Allegro nad przesyłką. Każda z oferowanych metod to dla klienta gwarancja jednakowych warunków usługi, wsparcia naszej Obsługi Klienta oraz szybkich dostaw. Także, gdy coś pójdzie nie tak, to Allegro jest partnerem, który w rekordowym tempie 7 dni rozpatrzy reklamację – podkreśla Jakub Kłoczewiak, Chief Operating Officer Allegro.

Dbanie o komfort i pozytywne doświadczenia użytkowników sprawiają, że Allegro jest na polskim rynku niekwestionowanym liderem obsługi klienta. Jak wynika z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie platformy przez Minds & Roses, marketplace osiągnął wysoki wynik Net Promoter Score (NPS) na poziomie 70 pkt (drugi podmiot w zestawieniu otrzymał 53 pkt).

Badanie pokazuje, że Polacy przykładają ogromną wagę do szybkości i przewidywalności dostaw oraz szerokiego wyboru metod odbioru przesyłek. Jakość usług logistycznych to dziś najważniejszy element wpływający na pozytywne doświadczenie zakupowe. Co więcej, w cyklicznych badaniach realizowanych przez Allegro, średnia ocena dostaw na platformie osiągnęła w marcu 2025 r. rekordowy poziom NPS 89 pkt, a program Allegro Delivery – choć działa zaledwie od 9 miesięcy – 84 pkt.

- Jesteśmy ogromnie wdzięczni naszym klientom za zaufanie i tak wysokie oceny, jakie otrzymaliśmy w badaniach. To dla nas potwierdzenie, że konsekwentnie podążamy w dobrym kierunku, dbając o jakość obsługi i dostaw. Razem z naszymi partnerami w Allegro Delivery nieustannie pracujemy nad tym, by dostarczać jeszcze lepsze i niezawodne usługi logistyczne, które wpływają na komfort i satysfakcję kupujących – zaznacza Mirosława Kawala VP, Customer Experience w Allegro.

Więcej o programie Allegro Delivery można znaleźć na stronie platformy.

Płatna współpraca z marką Allegro

Wybrane dla Ciebie

"Miód na uszy Putina". Eksperci krytykują wypowiedź Merkel
"Miód na uszy Putina". Eksperci krytykują wypowiedź Merkel
Petru zamiast Hołowni? Chce "łowić" wyborców Konfederacji
Petru zamiast Hołowni? Chce "łowić" wyborców Konfederacji
Marzenie Trumpa się nie spełni? "Żadnych szans"
Marzenie Trumpa się nie spełni? "Żadnych szans"
Trump ocenił Gretę Thunberg. Padły mocne słowa
Trump ocenił Gretę Thunberg. Padły mocne słowa
Z nimi Hołownia powalczy o pracę w ONZ. To politycy z dorobkiem
Z nimi Hołownia powalczy o pracę w ONZ. To politycy z dorobkiem
Francuzi wściekli na Macrona. Obwiniają go o kryzys
Francuzi wściekli na Macrona. Obwiniają go o kryzys
Wyniki Lotto 06.10.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 06.10.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Zełenski: prosimy Holandię o dodatkową pomoc
Zełenski: prosimy Holandię o dodatkową pomoc
Kiedy wrócą Polacy z flotylli? Jest opóźnienie
Kiedy wrócą Polacy z flotylli? Jest opóźnienie
Znaleźli dwa ciała. Makabryczne odkrycie nad rzeką
Znaleźli dwa ciała. Makabryczne odkrycie nad rzeką
Czeka nas biała Gwiazdka? Są prognozy na nadchodzącą zimę
Czeka nas biała Gwiazdka? Są prognozy na nadchodzącą zimę
Francja bez premiera. Macron daje 48 godzin
Francja bez premiera. Macron daje 48 godzin