Miliard wyświetleń. O skandalicznym zachowaniu Polaka mówi cały świat
Incydent po meczu Kamila Majchrzaka z Karenem Chaczanowem na US Open wywołał falę oburzenia wśród internautów. Nagranie, na którym widać jak mężczyzna zabiera podarowaną przez Majchrzaka młodziutkiemu kibicowi czapkę, rozeszło się po sieci błyskawicznie. I to na całym świecie.
Po spektakularnym zwycięstwie Kamila Majchrzaka z Karenem Chaczanowem podczas US Open, doszło do sytuacji, która wywołała fale komentarzy wśród internautów. Co więcej, szybko podchwyciły ją światowe media.
Po zakończonym spotkaniu tenisista rozdawał autografy, a jednemu z chłopców wręczył swoją czapkę. Nie trafiła ona jednak w jego ręce, bo zabrał ją stojący obok mężczyzna.
Nagranie z tego incydentu rozeszło się błyskawicznie po całym świecie. I niemal równie błyskawicznie internauci ustalili tożsamość mężczyzny, który zabrał czapkę podarowaną chłopcu przez tenisistę. Według ich "śledztwa" - jest nim polski przedsiębiorca, Piotr Szczerek. Na właściciela firmy brukarskiej od razu wylała się fala krytyki.
Majchrzak: Najwyraźniej to było jakieś nieporozumienie
Sam Majchrzak w rozmowie z "New York Post" potwierdził tożsamość wspomnianego mężczyzny. Zdradził również, że firma Piotra Szczerka jest jednym ze sponsorów Polskiego Związku Tenisowego.
- Najwyraźniej było to jakieś nieporozumienie. Podawałem czapkę, ale po meczu miałem mnóstwo spraw na głowie, byłem bardzo zmęczony i podekscytowany zwycięstwem. Po prostu to przeoczyłem. Nic nie widziałem. Jestem pewien, że ten facet również działał pod wpływem emocji, w ferworze chwili - stwierdził w rozmowie z "NYT" Majchrzak.
Tenisista wspomniał również o tym, że przekazał Szczerkowi kontakt do matki chłopca, by biznesmen mógł się z nią skontaktować i spróbować się zrehabilitować.
Miliard wyświetleń w ciągu kilku godzin
Sprawa rozpaliła sieci społecznościowe "do białości". Według danych Europejskiego Kolektywu Analitycznego Res Futura przed południem w sobotę informacje na temat tego incydentu, przekazywane między innymi przez agencję Reutera i AFP, były wyświetlone 270 mln razy.
Zaledwie cztery godziny później liczba wyświetleń tematu "Kamil Majchrzak’s hat" w social mediach osiągnęła miliard. 'Tym samym jednogłośnie polski przedsiębiorca stał się najsłynniejszym Polakiem na świecie (bez polskich gwiazd sportu)" - poinformował profil Res Futura na platformie X.