Mariusz Ziomecki przestał kierować "Przekrojem"
Mariusz Ziomecki nie jest już redaktorem naczelnym "Przekroju".
Wczoraj jego stanowisko objął Jacek Kowalczyk, związany z tytułem i
wydawnictwem Edipresse Polska od kwietnia 2002 roku.
20.07.2007 | aktual.: 20.07.2007 08:10
Były naczelny "Super Expressu'" kierował "Przekrojem" przez rok czasu. Głównym celem Ziomeckiego miało być kontynuowanie prac na rozwojem oryginalnego formatu tygodnika oraz mocne osadzenie tytułu w segmencie pism ogólnopolskich.
Szerszej oceny działalności Ziomeckiego publicznie nie chciał się wczoraj podjąć wydawca tygodnika. Edipresse Polska postanowiło nie zdradzić kulisów decyzji o nie przedłużaniu umowy z redaktorem. Milczał również sam zainteresowany. Mariusz Ziomecki powiedzia jedynie, że odchodzi za obopólnym porozumieniem stron. "Ustaliliśmy z wydawcą, że nie będziemy komentować tej sprawy" - powiedział.
Nowym naczelnym "Przeglądu" został Jacek Kowalczyk, który od 2002 roku zajmował stanowisko zastępcy redaktora naczelnego. Karierę dziennikarską rozpoczął w "Tygodniku Solidarność", niemal od początku istnienia Gazety Wyborczej, aż do 1995 r., był w niej sekretarzem redakcji, później objął w strukturach Agory stanowisko dyrektora. Przed podjęciem pracy dla "Przekroju", przez 7 lat był dyrektorem agencji reklamowej.
Dalsze radykalne zmiany w redakcji nie są planowane. Dotychczasową pozycję utrzyma Piotr Najsztub, dziennikarz wciąż będzie przygotowywał dla tygodnika wywiady.
Średnia sprzedaż "Przekroju" wyniosła maju tego roku 70,6 tys. egz. (ZKDP, sprzedaż ogółem).
Maj - sprzedaż tygodników opinii - Wirtualnemedia.pl
ZKDP 2007 2006
Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polityka 243622 158781 268437 160718
Wprost 241309 150584 244302 129497
Gość Niedzielny 187264 134269 188535 133262
Newsweek 209751 123685 225907 131312
Przekrój 142269 70665 143333 60994
Przegląd 77008 28403 80000 33016
Tygodnik Powszechny 39128 18735 44203 21415