Google wprowadza AdWords
Google jest w trakcie testowania nowego serwisu, który umożliwi reklamodawcom przesyłanie reklam tekstowych typu 'pay-per-click' i 'pay-per call' do telefonów komórkowych w Stanach Zjednoczonych, Anglii i Japonii.
Potwierdził w tym tygodniu rzecznik firmy.
Reklamy mają się pojawiać, kiedy użytkownik będzie używał wyszukiwarki Google na swoim telefonie komórkowym; będą zawierać dwie linijki tekstu, od 12 do 18 znaków każda. Marketerzy muszą nabywać reklamy poprzez standardowy interfejs AdWords oraz muszą posiadać albo stronę internetową dla reklam „pay-per-click” albo numer bezpłatnej infolinii dla reklam „pay-per-call”.
David Berkowitz, dyrektor planowania strategicznego w firmie 360i, zajmującej się marketingiem internetowym w wyszukiwarkach, powiedział, że wprowadzenie pomysłu Google mogłoby ułatwić mniejszym reklamodawcom dostęp do świata reklamy za pomocą usług mobilnych. „Obecnie tyle się kupuje dzięki technice mobile search, jednak Google zrobił świetną robotę zawierając to wszystko w ramach ich jednego systemu AdWords.” – mówi. „Istnieje wiele firm zajmujących się reklamą za pomocą usług mobilnych, jednak ich działania są chaotyczne, dlatego dla wielu marketerów takie rozwiązanie może być dużym ułatwieniem.”
Tom Burgess, CEO firmy Third Screen Media zajmującej się mobile marketingiem, dodaje, że inicjatywy Google w ramach mobile marketingu nadają nośnikowi wiarygodności. „Wspaniałe jest, że firma o tak dobrej reputacji, jak Google, składa hołd możliwości reklamy za pomocą usług mobilnych.” – mówi. „Google ma wielu marketerów, którzy od nich kupują. Dzięki temu rozwiązaniu, będą oni bardziej wyeksponowani.”.