Czy Polacy kochają zwierzęta?
Kochamy i psy
Polska jest krajem o wysokim odsetku rodzin posiadających psa czy kota. Coraz bardziej skłonni jesteśmy też inwestować w zwierzaki, czego wskaźnikiem może być np. kupowanie dla nich gotowego pokarmu. Jak te ostatnie tendencje wyglądają w liczbach, sprawdziła firma Claritas Polska.
W co trzecim (31%) polskim gospodarstwie domowym jest pies, a w ponad 14% - kot. W regionach zdominowanych przez duże aglomeracje (np. Mazowsze, Łódzkie, Pomorskie, Śląsk) większy odsetek rodzin niż w pozostałych częściach kraju deklaruje posiadanie psa. Najrzadziej psa można spotkać w Opolskiem (w 22,2% rodzin) i Podkarpackiem (24,2%).
Koty z kolei mieszkają głównie na Mazowszu (19% rodzin), w Małopolskiem (16,7%) i Lubelskiem (16,5%). Podobnie jak psy, najmniej lubiane są w Opolskiem i Kujawsko-pomorskiem.
Jak chętnie kupujemy dla zwierząt gotową żywność, która - jak zazwyczaj obiecują reklamy - ma zapewnić wszystko, czego twój ulubieniec potrzebuje? Z danych wynika, że zdrowym rozwojem zwierzaków bardziej przejmują się właściciele psów niż kotów - w tej grupie ponad 62% osób deklaruje kupowanie gotowej karmy, podczas gdy wśród właścicieli kotów gotową żywność kupuje niewiele ponad 51%.
Gotowy pokarm dla psów najchętniej kupują rodziny na Śląsku (68-69% posiadaczy psów), w Zachodniopomorskiem (68%) i w Lubuskiem (67%). Najmniej chętnie wydaje się na ten cel w województwach o niskim dochodzie, jak podkarpackie, świętokrzyskie czy lubelskie.
Gotowa żywność dla kotów popularna jest przede wszystkim na Mazowszu (kupuje ją 62% właścicieli), na Śląsku (56-59%). Podobnie jak karma dla psów, gotowy pokarm dla kotów najgorzej sprzedaje się w woj. podkarpackim, świętokrzyskim i lubelskim. (aka)