Budżety kampanii interaktywnych rosną mimo widma recesji
Aż 43% marketerów planuje zwiększyć w tym roku budżety prowadzonych
przez siebie kampanii interaktywnych mimo wiszącego w powietrzu
widma recesji - wynika z badania przeprowadzonego przez Penton
Research dla Promo Magazine. Działania tego typu przybierają coraz
bardziej zróżnicowane formy - od reklam w grach video do marketingu
wirusowego.
21.05.2008 08:00
Przeprowadzone w lutym tego roku przez Penton Research dla Promo Magazine badanie pokazało, że 43% marketerów planuje zwiększyć w 2008 roku budżety prowadzonych przez siebie kampanii interaktywnych, natomiast kolejnych 37% utrzyma te nakłady na tym samym poziomie.
Kampanie interaktywne nie ograniczają się już do mailingu i czy wysyłania newsletterów. O 10% wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem liczba marketerów prowadzących promocje online. Ponad 20% ankietowanych realizuje akcje reklamowe w grach video, a 27% organizuje interaktywnie konkursy promocyjne. Marketerzy kontynuują też eksperymenty w nowymi kanałami przekazów reklamowych: 25% respondentów (o 10% więcej niż w 2007 roku) deklaruje inwestowanie w marketing wirusowy, a 20% (o 6% więcej niż rok temu) - w promocje SMS-owe.
- Dla polskich marketerów widmo recesji jest zdecydowanie bardziej odległe niż dla ich amerykańskich pracowników tej branży - komentuje wyniki badania Krzysztof Adamus, dyrektor kreatywny Opcom Grupa Eskadra. - Wydatki na reklamę osłonową wzrosły w 2007 roku o ponad 40% w stosunku do roku poprzedniego i nic nie wskazuje na to, aby w bieżącym roku trend ten przyhamował - dodaje.
Z drugiej strony polscy pracownicy amerykańskich koncernów odczuwają bezpośrednio na sobie pierwsze, delikatne cięcia związane ze zbliżającą się recesją. - Od znajomego marketera wiem, że w jego firmie zrezygnowano z lotów w klasie business na rzecz economic, a celem ich podróży są hotele z mniejszą ilością gwiazdek niż dotychczas - żartobliwie kwituje Adamus.