Wakacyjne problemy turystów
Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK)
prowadziło w ubiegłym roku 22 sprawy związane z wakacyjnymi
problemami turystów oraz 36 dotyczących kłopotów z przewoźnikami -
poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i
Konsumentów (UOKiK).
13.06.2006 | aktual.: 06.05.2009 15:17
Urząd podkreśla, że wielu problemów związanych z wakacyjnymi wyjazdami można uniknąć, zapoznając się z prawami przysługującymi turystom w Unii Europejskiej. Dlatego też Centrum opublikowało ulotki dotyczące praw konsumentów w UE, praw pasażerów linii lotniczych, zakupów przez Internet oraz przepisów regulujących czasowe korzystanie z nieruchomości (timesharing).
Ponadto ECK przygotowało przewodnik dla konsumentów pt. "Zakupy i podróże w Europie". Zawiera on zasady, których należy się trzymać podróżując samolotem, kupując wycieczkę, wynajmując samochód, czy robiąc zakupy.
Przewodnik jest dostępny na stronie internetowej ECK * Więcej:*
rel="nofollow">Witryna ECK
ECK działa w Polsce od styczniu 2005 r., na mocy porozumienia Komisji Europejskiej z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Projekt finansowany jest ze środków UE oraz UOKiK.
Z badań Instytutu Turystyki wynika, że w ubiegłym roku ponad 6 mln Polaków przekroczyło granice naszego kraju w celach turystycznych.