Trójka. Nowy dyrektor i nowe programy
- Wracamy do korzeni Trójki, która wyznaczała trendy w kulturze i graniu muzyki radiowej - zapowiedział w rozmowie z nami nowy dyrektor Programu III Polskiego Radia. Z kolei o "roboczych koncepcjach programowych" mówi inna przedstawicielka spółki.
W petycji skierowanej do rządu, prezydenta, Rady Mediów Narodowych oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dziennikarze Trójki sprzeciwiają się likwidacji stacji, zmiany jej formatu i charakteru. Żądają przywrócenia na stanowisko dyrektora Kuby Strzyczkowskiego.
Osoby pracujące w Trójce zarzucają nowemu dyrektorowi (Michał Narkiewicz-Jodkobrak) brak doświadczenia dziennikarskiego, a całej dyrekcji brak elementarnej wiedzy na temat zarządzania radiem i jego funkcjonowania.
Co on na to? - Wracamy do korzeni Trójki, która wyznaczała trendy w kulturze i graniu muzyki radiowej. Chciałbym, aby stacja szła w tym kierunku, tylko w bardziej nowoczesnym niż dotąd stylu. Przygotowujemy ramówkę z nowymi programami i autorami, którą już wkrótce ogłosimy. Na pewno przyciągnie ona nowych fanów naszej stacji - powiedział w rozmowie z dziennikarzem WP Michał Narkiewicz-Jodko, dyrektor Programu III Polskiego Radia.
Zapewne projekty zmian, jakie mają miejsce, w radiowej Trójce mają na celu odświeżenie anteny, by uczynić ją bardziej atrakcyjną dla słuchaczy. Jak można przeczytać na stronie polskiego radia, nowy dyrektor "chce skierować Trójkę na tory bliższe kulturze i sztuce”.
– W tej chwili są rozważane różne koncepcje programowe, które mają charakter czysto roboczy. Trójka zmienia swój format i charakter, by bardziej odpowiadać na wymagania i oczekiwania współczesnych słuchaczy - powiedziała Monika Kuś, starszy specjalista z działu obsługi statutowych organów spółki w biurze zarządu, w rozmowie z "Gazetą Wyborczą".
Zobacz też: Maseczki wrócą jesienią? Szef GIS komentuje
Trójka. Nowy dyrektor stacji
Trójka od 20 sierpnia ma nowego dyrektora, po tym jak ze stanowiska zwolniony został Kuba Strzyczkowski. Jego miejsce zajął Michał Narkiewicz-Jodko, czyli dotychczasowy szef Agencji Muzycznej Polskiego Radia. Jego zastępcami zostali Piotr Kordaszewski oraz Marek Wiernik.
- Charakteru Trójki pod względem słuchacza nie będę zmieniał. Pozostaniemy radiem dla osób wrażliwych na kulturę - zaznaczył Michał Narkiewicz-Jodko w rozmowie z WP.
W Trójce będzie mniej publicystyki
Nowy dyrektor w rozmowie wspomniał także o tym, że chce, aby w nowej ramówce polityka była niezbędnym minimum. Zapowiedział też, że wiele lubianych przez słuchaczy flagowych programów publicystycznych pozostanie na antenie radiowej Trójki.