Bielsko-Biała. Urzędnicy zyskali nowe miejsce pracy
Zakończyła się przebudowa budynku w centrum Bielska-Białej, kupionego od Beskidzkiej Spółdzielni Ogrodniczej z myślą o ulokowaniu w nim części stanowisk magistrackich urzędników. Wkrótce zacznie się przeprowadzka.
20.04.2021 13:49
- Przebudowa już się zakończyła. W budynku trwają ostatnie prace porządkowe. Najprawdopodobniej jeszcze w tym tygodniu pierwsze wydziały urzędu zaczną się wprowadzać do nowych pomieszczeń – powiedział rzecznik bielskiego magistratu Tomasz Ficoń.
W nowym budynku zlokalizowane zostaną m.in. wydziały: prasowy, gospodarki miejskiej, czy edukacji.
Bielsko-Biała. Część urzędników przeprowadzi się do nowego budynku
Budynek stoi w pobliżu ratusza. Przebudowa ruszyła latem ubiegłego roku. Według pierwotnych planów remont i adaptacja budynku miała potrwać do końca roku, ale pojawiły się problemy z montażem windy, które opóźniły zakończenie prac.
Miasto kupiło budynek od spółdzielni ogrodniczej za 2,9 miliona złotych. Po adaptacji urzędowa baza zostanie powiększona o ponad 2,3 tysiąca metrów kwadratowych. Koszt prac to 5,3 miliona złotych.
O przebudowę budynku ubiegało się sześć firm. Magistrat wybrał najtańszą, choć i ona była wyższa od kwoty, jaką samorząd zamierzał przeznaczyć. Urzędnicy wyliczyli, że inwestycja będzie kosztowała 3 mln zł. Najniższa oferta opiewała na 5,3 mln zł. Magistrat zdecydował się dołożyć z budżetu dodatkowe fundusze.
Bielski urząd miejski obecnie zajmuje przede wszystkim zabytkowy ratusz, a także zaadaptowane budynki pofabryczne vis a vis niego.