RMF będzie wyśmiewać polityków
"Łabędzi śpiew gąsiora" - radio RMF FM rusza z kampanią reklamową wyśmiewającą polskich polityków.
03.11.2006 07:10
Na billboardach w całej Polsce i w ogólnopolskich gazetach zobaczymy od dzisiaj rysunkowe karykatury liderów wymyślonych partii i ich hasła wyborcze.
Samogwałt i jego lider Jędrzej Fliper zachęca do poparcia hasłem "Biermy sprawy w swoje ręce". Waldek Kargul, lider Partii Włościańskiej mówi "nie zlikwidujemy WSI". Lechosław Gęsiński, prezes SIS-iu nawołuje "Chcemy SIS-iu, prosimy nie przeszkadzać". Tolek Wiśniewski z SLD przyznaje "Obie ręce mamy lewe". Romuald Wypych z Ligi Morskich Rodzin ostrzega "Ratuj się kto morze", a Józef Pelagia Rakieta z Plandeki Patriotycznej nawołuje "Dajcie nam wygrać".
Start kampanii radia zbiegł się z najgorętszym etapem kampanii samorządowej. Kazimierz Gródek, prezes RMF FM, mówi, że reklamy mają promować ich satyryczną audycją polityczną „Klara Weritas”. - Tam właśnie występują postaci z plakatów - mówi dla "Dziennika" Gródek. Przyznaje, że stacja celowo rusza z billboardami podczas kampanii samorządowej. - Czyż nasi bohaterowie tak bardzo różnią się od tych prawdziwych polityków wiszących na plakatach - ironizuje Gródek. Kampania ma hasło „Łabędzi śpiew gąsiora”.
Politycy są podzieleni w ocenie kampanii. Przedstawiciele koalicji majązastrze-żenia, opozycja wręcz przeciwnie: śmieje się z pomyslu. Tadeusz Cymański, poseł PiS, mówi, że odbiera reklamy z niesmakiem. –Jest granica humoru i ironii. A to, co zrobił RMF, to jest już szyderstwo - mówi Cymański. Inaczej postrzega to Bronisław Komorowski z PO: - Nie mam zastrzeżeń do RMF. Oni są znani z tego, że kontestują życie polityczne. Ich dobre prawo.
Kampania zbiega się ze sprzedażą radia RMF FM przez Stanisława Tyczyńskiego niemieckiemu wydawnictwu Bauer.
- Nie wiązałbym sprzedaży stacji z tymi reklamami. Tyczyński ich nawet nie widział - mówi Gródek.
Podobne informacje:
Stanisław Tyczyńki: Każdy ma prawo powiedzieć dość
'Sprzedaż RMF to największa rewolucja na rynku'
Bauer zainteresowany Interia.pl
Rynek zaskoczony decyzją o sprzedaży RMF
Wydawnictwo Bauer kupuje RMF FM