Promocja na Polskę
Wally Olins, światowej sławy specjalista w dziedzinie marketingu, będzie pracował nad promocją naszego kraj za granicą. Jeszcze w tym roku ma powstać Narodowa Strategia Promocji Polski w Świecie.
Program ma budować dobrą reputację i atrakcyjny wizerunek naszego kraju. Z przeprowadzonych badań wynika bowiem, że świat niewiele wie o naszych przemianach ani o dobrych produktach, a Polska jest postrzegana przede wszystkim jako kraj postkomunistyczny. Polepszenie naszego wizerunku w świecie ma nam nie tylko poprawić samopoczucie, ale przede wszystkim służyć naszym interesom. Chodzi o przyciąganie turystów, zagranicznych inwestorów czy zdobywanie rynków dla naszych towarów.
Wally Olins powiedział na konferencji prasowej w Krajowej Izbie Gospodarczej, że wizerunek "nowej Polski" będzie powstawał nie tylko na podstawie naszych towarów, ale też osiągnięć sztuki czy sportu. "Chodzi o ujęcie istoty polskości" - dodał prezes Instytutu Marki Polskiej Mirosław Boruc. Prezes Krajowej Izby Gospodarczej Andrzej Arendarski zapewnił o determinacji w budowaniu programu poprawy wizerunku Polski w świecie.