Pachnidło na nadwagę
Japońska nowość (AFP)
Japoński gigant kosmetyczny, koncern Shiseido, 21 kwietnia wprowadzi do sprzedaży w Kraju Kwitnącej Wiśni eau de parfum z ekstraktem z grejpfruta, kopru, pieprzu i estragonu. Przy czym, w rzeczywistości, ta woda kolońska pachnie cytryną. W Hong Kongu i na Tajwanie sprzedaż kosmetyku rozpocznie się pod koniec maja. Specyfik ten stymuluje wydzielanie hormonu sprzyjającego chudnięciu. Flakon będzie kosztował 4500 jenów czyli równowartość około 35 dolarów.
Naukowcy pracujący w laboratoriach Shiseido stwierdzili, że wdychanie zapachu takiego pachnidła powoduje zwiększone wytwarzanie noradrenaliny - hormonu, który w połączeniu z kofeiną pomaga spalać kwasy tłuszczowe powstające z rozkładu tłuszczów neutralnych. W konsekwencji prowadzi to do utraty masy ciała. Stosujący tę wodę odczuje - dosłownie - jej odchudzające działanie w ten sposób, że dozna uczucia ciepła w miejscach skropionych lub natartych.
Preparat testowało 20 kobiet w ciągu miesiąca; średnio schudły one o 1,1 kg - straciły w talii 1,5 cm obwodu, a w biodrach 1,3 cm. (miz)