Nowy gatunek jadowitego węża odkryli naukowcy z Australii

Pustynny wąż biczowy zamieszkuje odległe obszary Australii. Został odkryty przez naukowców dzięki badaniom genetycznym. Jak się okazuje, przez dziesięciolecia mylony był z innym gatunkiem.

Pustynny wąż biczowyPustynny wąż biczowyŹródło: wallpaperflare
d2cpi1n

Pustynny wąż biczowy cały czas mylony był z innymi gatunkami ze względu na wspólne cechy z żółtym wężem biczowym ze wschodniej Australii i siatkowym wężem biczowym.

Gad zamieszkuje odległe pustynne obszary Australii Środkowej i całą część zachodnią. Jest ubarwiony w kolory niebiesko- szare, a jego pełna nazwa to Demansia Cyanochasma - stworzona ze słów: niebieski i przestrzeń.

Nowy gatunek został odkryty dzięki badaniom genetycznym przeprowadzonym przez Jamesa Nankivella, genetyka z uniwersytetu w Adelajdzie oraz badaczy z Perth - Brada Maryana i Briana Busha.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tortury w rosyjskich więzieniach. Przerażające relacje ocalałych Ukrainek

Naukowcy odkryli nowy gatunek węża

- Wiele odkryć miało miejsce w murach muzeum, wykorzystując próbki genetyczne i dopasowując je do ciał, z których pochodzą - powiedział dr Mark Hutchinson, honorowy badacz Muzeum Południowej Australii. I dodał - Zebranie próbek genetycznych, których potrzebowaliśmy, zajęło trochę czasu, ponieważ bardzo często znajdują się one w dość odległych miejscach.

d2cpi1n

Mimo tego, że gad posiada jad - to nie jest uważany za niebezpieczny dla ludzi. Kiedy dojdzie do ukąszenia powstanie silny ból i obrzęk. Przy każdym bliższym zatknięciu z wężem, należy udać się do lekarza.

- Dorastają do około 70 cm długości i są bardzo wąskie, co oznacza, że ich głowa jest bardzo mała, a ich kły są krótkie jak na ich rozmiar. Z pewnością ugryzą, jeśli ktoś będzie chciał je podnieść. Jednak jak do tej pory nie ma zapisów o poważnych ukąszeniach przez te weże - powiedział dr Hutchinson.