Microsoft zdecydował się konkurować z Apple
Powstanie konkurent iPoda firmy Apple. Wyprodukowany będzie przez Toshibę na zlecenie Microsoftu.
Microsoft ma nadzieję, że nowy produkt, umożliwiający słuchanie muzyki oraz bezprzewodowe ściąganie jej z internetu, zakończy panowanie iPodów Apple w tym segmencie rynku. Za część elektryczną odpowiada japoński gigant – Toshiba, natomiast wygląd oraz funkcję nowego urządzenia zaprojektowane zostały w Redmond, w siedzibie Microsoftu.
Nazwa robocza produktu to „Pyxis”, natomiast nazwą rynkową będzie najprawdopodobniej „Zune” – tak jak nazwa całego projektu. Microsoft planuje udostępnienie serwisów wspomagających działanie urządzenia w tym ściąganie muzyki i wideo, do końca najbliższego świątecznego sezonu handlowego.
Odtwarzacz MP3 Microsoftu poza tradycyjnymi funkcjami posiadać będzie również radio, oraz umożliwi użytkownikom przesyłanie filmów, zdjęć i muzyki do komputera. Wyposażony będzie również w możliwość bezprzewodowego dostępu do internetu. Poza możliwością wymiany danych z innymi użytkownikami urządzenia, nowością będzie funkcja DJ, umożliwiająca nadawanie muzyki na żywo do najwyżej 4 osób. Pyxis posiadał będzie pamięć 30 GB. Nie będzie się też zasadniczo różnił wielkością od iPodów.
Według analityków rynku Microsoft chciałby sprzedażą swojego odtwarzacza, co najmniej dogonić konkurenta. Gigant z Redmond zapowiada ponadto, że razem z odtwarzaczem i serwisem go wspomagającym na rynek wejdzie znacznie więcej współpracujących z nim produktów. Pierwszy dostępny będzie jeszcze w tym roku – mówił w lipcowym oświadczeniu, Chris Stephenson, manager sprzedaży.
Chociaż media już nazwały produkt Microsoftu – zabójcą iPoda, ponieważ pozwala użytkownikom bezprzewodowe połączenie z internetem. Analitycy sprzedaży uważają jednak, że to wcale nie jest takie pewne. Klienci nie są przekonani do takiej możliwości korzystania z internetu z kilku powodów: szybko wyczerpuje baterie, jest droga, wyszukiwanie w ten sposób muzyki wcale nie jest wygodne.
Analitycy rynku przewidują, że nabywcami pierwszej fali produktu skierowanego do sprzedaży będą prawdopodobnie ludzie, którzy z chęcią zakupią jakiegokolwiek konkurenta iPoda.