Trwa ładowanie...
dd9dvcg
15-04-2003 06:58

Metro pędzi jak ślimak


Budowa warszawskiego metra przypomina wyścig ślimaków. Po 20 latach metro liczy sobie zaledwie 14 stacji i 15 km długości - informuje "Super Express".

dd9dvcg
dd9dvcg

Do 2006 r. pierwsza linia miała być dociągnięta do Młocin, ale budowa zapewne znowu się opóźni. Tym razem przez... Unię Europejską.

Dzisiaj mija dokładnie 20 lat od wbicia pierwszego pala w tunelu B5 miedzy stacją Ursynów a Stokłosy. To wydarzenie uznawane jest za początek "nowożytnej" budowy stołecznego metra. Dziennik postanowił sprawdzić, czy z okazji rocznicy pasażerowie mogą liczyć na jakieś przywileje.

"Darmowe przejazdy? W żadnym wypadku. Rocznica budowy metra nie jest oficjalnym świętem. Tego dnia metro kursuje jak co dzień, a pasażerowie muszą płacić za bilety" - rozwiała złudzenia gazety rzecznik warszawskiego metra Teresa Kuźmińska.

Świętować rzeczywiście nie ma czego. Warszawskie metro powstaje wyjątkowo ślamazarnie. W porównaniu z podziemnymi kolejkami w innych stolicach wygląda jak ubogi krewny przy wujku z Ameryki. Nie udało się nawet skończyć pierwszej linii. Dla porównania: Paryż ma linii 15, Madryt - 12, a czeska Praga - trzy.

dd9dvcg

Żeby skończyć budowę pierwszej linii, trzeba wybudować jeszcze pięć stacji: Marymont, Park Kaskada, Bielany, Wawrzyszew i Młociny. Stacje i tunele mają być budowane jednocześnie, w większości metodą odkrywkową.

"Dzięki temu obniżymy koszty. Szacuję, że zakończenie pierwszej linii metra będzie kosztowało ponad 600 mln zł (według wcześniejszych szacunków miało to być 800-900 mln zł). Jesteśmy gotowi do ogłoszenia odpowiednich przetargów. Czekamy, aż rozstrzygnie się, czy Warszawa ma szanse na dofinansowanie budowy metra przez Unię Europejską" - powiedział gazecie wiceprezydent Warszawy Sławomir Skrzypek. (mk)

dd9dvcg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dd9dvcg
Więcej tematów