Łódź Fabryczna - odjazd!
Ostatni taki pociąg
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Na kilka lat mieszkańcy Łodzi pożegnają się z "Łodzią Fabryczną", początkową stacją linii do Koluszek.
* Zobacz też: Łódź Fabryczna - rozkład jazdy śpiewająco*
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Dworzec, choć już dość wiekowy (linia do Koluszek - a wraz z nią budynek dworcowy - powstała w 1865 roku), cieszył się dużym sentymentem mieszkańców Łodzi.
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Setki łodzian przyszło na perony, by pożegnać ostatni pociąg do Koluszek.
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Odjazd pociągu relacji "Łódź Fabryczna - Koluszki" o 22.40. Prosimy odsunąć się od krawędzi peronu.
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Ostatni pociąg, ostatni zawiadowca.
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Jeszcze kilka zdjęć...
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Kilka wywiadów...
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Trzeba jeszcze poinformować świat, że to właśnie ostatni pociąg do Koluszek ze stacji "Łódź Fabryczna"
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Informacja pojawiła się też w przedniej szybie wiekowego EN57
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Zająć miejsca!
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Zająć miejsca!
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Po raz ostatni w dokumentach pociągu mechanik wpisuje stację "Łódź Fabryczna".
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Ostatni rzut oka kierownika pociągu na peron...
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
I wreszcie ostatni pociąg do Koluszek - pociąg o 22.40 - wyruszył w swą ostatnią trasę. Teraz "Koluszki" będą kończyć trasę na stacjach Łódź Widzew oraz Łódź Kaliska.
Łódź Fabryczna, odjazd! Ostatni pociąg do Koluszek
Przez "Łódź Fabryczną" przejechał jeszcze jeden pociąg.
Łódź Fabryczna - odjazd. Ostatni taki pociąg
O 23.10 zatrzymał się ostatni pociąg z Warszawy.
Łódź Fabryczna - odjazd. Ostatni taki pociąg
Przebudowa mająca potrwać 4 lata kosztować ma ponad 1,7 mld zł brutto. Po nim "Łódź Fabryczna" będzie dysponowała ośmioma torami i czterema peronami, położonymi pod ziemią, na głębokości 16,5 metra poniżej poziomu terenu. 10,5 metra nad nimi ma powstać sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Projekt przewiduje również m.in. powstanie tunelu łączącego nowy dworzec z dworcem Łódź Kaliska. Tunelem pojadą pociągi dużych prędkości oraz kolej dalekobieżna, regionalna i aglomeracyjna.