Czat ekspercki WP: 10 lat Internetu
(inf.własna)
07.09.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wiceprezydent Warszawy Tomasz Siemoniak, Kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga, Jacek Kuśmierczyk, Iwona Nowowiejska organizatorka Parady Internetowej, prof. Mieczysław Murasiewicz z Politechniki Warszawskiej, dr Maciej Kozłowski, dyrektor NASK i redaktor naczelna portalu Wirtualna Polska, Dobrochna Kędzierska - to goście wtorkowego - jubileuszowego - czata Wirtualnej Polski i I programu Polskiego Radia, zorganizowanego w 10. urodziny Internetu.
Wiceprezydent stolicy przypomniał, że już w sobotę głównymi ulicami miasta zawładną internauci. Warszawą przejdzie parada pod hasłem "Touch Me". Użytkownicy będą mieli możliwość bezpłatnego skorzystania z cyberkafejek i z wioski internetowej.
Nasi goście zapewnili internautów, że już niedługo cała Polska - czyli, według najnowszych obliczeń 3-5 mln ludzi - będzie łączyć się z siecią za pomocą światłowodów. Wyrazili też nadzieję, że pojawiająca się już na rynku konkurencja zmusi TP S.A. do obniżenia stawek za wykorzystanie Internetu. Jak zagwarantować bezpieczeństwo danych w sieci? Nasi eksperci podczas rozmowy radzili stosować przesył szyfrowany.
Świat się zachwycił Internetem, a tak naprawdę era Internetu nie przyszła jeszcze teraz. Przyjdzie za kilka lat. Teraz mamy do czynienia z efektem nasycenia - tak komentowali rozmówcy WP i PRI przyczyny kryzysu na rynku informatycznym. Według nich, liczba polskich internautów rosła przez kilka lat, ale obecnie pozostaje taka sama.
Czatujący specjaliści stwierdzili, że nauczanie przez Internet jest nauczaniem przyszłości Przyswajalność wiedzy jest większa. Inicjatywa studiów internetowych rozwija się nieźle - ocenili. Podobnie optymistyczne zdanie mieli na temat rozwoju sektora e-biznes w Polsce: _ To jest tylko kwestia umiejętności korzystania z tego. Niewielu Polaków korzysta z Internetu indywidualnie, ale w biznesie jest to konieczne. To jest najszybszy sposób dotarcia do klienta_ - mówili. (kar)