'Zamiana żon' poprawiła wyniki Czwórki
Reality-show 'Zamian żon' emitowany w Czwórce w środowe wieczory
miał większą oglądalność niż audycje nadawane w podobnym paśmie
przez stację rok temu. Programowi udało się pokonać także ofertę
konkurencyjnego kanału TVN Siedem.
10.12.2007 08:00
Średnia oglądalność "Zamiany żon" wyniosła 279 tys. widzów przy udziałach w rynku telewizyjnym na poziomie 2,19 proc. (w grupie 4+) i 2,49 proc. (w grupie 16-49) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Rok temu, środowe pasmo 21.05 - 22.45, w którym tej jesieni nadawano "Zamianę żon" (program miał różne pory rozpoczęcia i zakończenia), cieszyło się mniejszą popularnością niż reality-show. Wtedy Czwórkę wybierało bowiem 256 tys. osób., udziały w grupie 4+ wyniosły 1,92 proc., a w grupie 16-49 - 1,55 proc.
Wszyscy 4+ * * 16-49
Data Start AMR SHR % SHR %
05-09-2007 21:03 416 616 2,84% 3,45%
12-09-2007 21:18 331 927 2,44% 2,77%
19-09-2007 21:16 400 160 2,93% 3,78%
26-09-2007 21:04 270 722 1,86% 2,98%
03-10-2007 21:45 305 900 2,57% 2,71%
10-10-2007 21:39 197 382 1,67% 1,68%
17-10-2007 21:36 300 213 2,42% 2,34%
24-10-2007 21:39 245 164 1,91% 1,98%
31-10-2007 21:54 236 624 1,92% 2,35%
07-11-2007 21:49 181 702 1,42% 1,80%
14-11-2007 21:45 313 526 2,60% 3,19%
21-11-2007 21:42 197 242 1,36% 1,24%
28-11-2007 22:14 197 435 1,90% 1,84%
05-12-2007 21:43 314 160 2,69% 2,37%
średnia * * 279 434 2,19% 2,49%
W czasie emisji programu TV 4 osiągała lepsze wyniki niż stacja TVN Siedem, która pokazywała wtedy filmy fabularne. Oglądało je 229 tys. widzów.
* * Wszyscy 4+ * *
Stacja AMR SHR %
TV 4 - Zamiana żon 279 434 2,19%
TVN Siedem 229 549 1,79%
Jak wynika z danych telemetrycznych, "Zamianę żon" oglądały najchętniej kobiety, widzowie w wieku od 25 do 39 lat oraz od 45 do 59 lat, mieszkańcy największych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
_ _ ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 34,13% 71
Kobiety 65,87% 127
Wiek 4- 9 2,00% 32
10- 15 5,66% 71
16 - 19 4,13% 66
20 - 24 6,18% 69
25 - 29 11,00% 131
30 - 34 8,72% 115
35 - 39 8,38% 128
40 - 44 5,62% 83
45 - 49 10,98% 136
50 - 54 8,37% 101
55 - 59 12,48% 179
60+ 16,49% 91
Wlk.miasta Wieś 34,75% 90
< 50 tys. 22,75% 94
50-100 tys. 6,44% 72
100-200 tys. 11,65% 145
200 tys. 24,40% 119
Zawód Top management 8,60% 107
Pracownicy szczebla średniego 15,65% 130
Pracownicy fizyczni i rolnicy 22,14% 116
Emeryci 28,45% 109
Inne 25,15% 73
Wykształcenie Podstawowe 48,23% 106
Średnie 33,90% 114
Wyższe 10,21% 95
Inne 7,66% 54
Wpływy z reklam emitowanych przy reality-show wyniosły 1,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
"Zamiana żon" to program, w którym dwie rodziny zamieniają się żonami na dziewięć dni. Bohaterkami każdego odcinka są dwie kobiety, z których każda zamieszkuje w domu z nie swoim mężem i nie swoimi dziećmi. Reality-show powstał na licencji brytyjskiej.
W najbliższą środę o 21.35 TV 4 wyemituje odcinek specjalny, w którym dwie rodziny zamienią się mężami.