Wygrali w walce na nowe pomysły
Link4 został laureatem drugiej edycji akcji „Klient zobowiązuje". Kapituła wyróżniła też pralniomaty Hi'Shine.
Podczas akcji „Klient zobowiązuje" zaprezentowaliśmy zgłoszenia firm, które w ostatnich latach wprowadziły innowacyjne rozwiązania poprawiające jakość obsługi klienta. Wczoraj w redakcji najlepszym zostały wręczone nagrody.
Kapituła zdecydowała, że nagroda główna, czyli Pieczęć Marki, trafi do firmy Link4. Ubezpieczyciel zaproponował swoim klientom elastyczne podejście do wyboru wielu wariantów ubezpieczenia AC. Odzew był duży, do końca września 2014 r. z nowego ubezpieczenia skorzystało już 17,5 tys. osób.
- Elastyczne produkty jak najlepiej odpowiadające potrzebom klientów to dla nas niesłychanie ważna rzecz. Dlatego postanowiliśmy stworzyć taką ofertę - mówił, odbierając nagrodę, Roger Hodgkiss, prezes Link4.
Firma od grudnia 2013 r. wprowadziła możliwość wyboru pakietu AC spośród pięciu wariantów. Ceny polis zależą od wybranej opcji oraz wartości auta i zaczynają się już od 39 zł. Firma wyjaśnia, że kierowcy mogą wybrać taki wariant ubezpieczenia, który chroni ich samochody wyłącznie od takich ryzyk, których obawiają się najbardziej.
Kapituła zdecydowała o przyznaniu wyróżnienia pralniomatom Hi'Shine, czyli urządzeniom umożliwiającym nadanie i odbiór w tym samym miejscu rzeczy do prania. Wystarczy pozostawić odzież w jednej ze skrytek, a już następnego dnia można odebrać ją czystą i wyprasowaną. Jak zostało podkreślone w formularzu, ceny usługi są o 15 proc. niższe niż w standardowych pralniach. Dostępne są - jak standardowe paczkomaty - przez całą dobę.
Za projektem stoją trzy firmy. Twórcą i operatorem urządzeń jest Aqmet, za logistykę odpowiada InPost znany z Paczkomatów (laureat pierwszej edycji konkursu „Klient zobowiązuje"). Za pranie ubrań odpowiada z kolei firma 5asec, lider branży usług pralniczych w Polsce. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu operacyjnego „Innowacyjna gospodarka".
- Kluczowe wydaje się rozpoznanie takiej potrzeby naszych potencjalnych klientów. Nie jest to wielki rynek, ale już wyraźnie widzimy, iż jest grupa szybko żyjących klientów, którym nie jest po drodze z biura szukanie pralni. Do tego jeszcze pralnie znajdują się głównie w centrach handlowych, co jest dodatkowym utrudnieniem - mówi Jakub Ratajczak, dyrektor zarządzający Easy Pack z grupy Integer, która jest właścicielem InPostu.
Ratajczak zapowiedział, iż kolejnym etapem rozwoju takich usług będzie wprowadzenie lodówkomatów, czyli miejsc do odbierania paczek internetowych, w których panuje stała i obniżona temperatura. Dzięki temu będzie można zamawiać świeże produkty spożywcze w e-sklepach, a następnie odbierać z urządzenia.
- Nagrodzone firmy odpowiedziały na potrzeby klientów, co zasługuje na szczególne podkreślenie. Dlatego zdecydowaliśmy właśnie je nagrodzić - mówi Agnieszka Durlik-Khouri, rzecznik Krajowej Izby Gospodarczej.
- Obydwa projekty wydają się w pewien sposób oczywiste. Dlatego aż dziw, że nikt nie wpadł na te pomysły wcześniej. W przypadku produktu Link4 firma liczyła się z ryzykiem, obniżką marży. Obydwa projekty zasługują na wyjątkową uwagę - uważa Maciej Szczechura, członek zarządu Getin Noble Banku.
- Konsumenci w obydwu przypadkach mogą liczyć na same korzyści, mogą też dostosować ofertę do swoich potrzeb. Mam nadzieję, że szlakiem Link4 pójdą firmy ubezpieczeniowe w innych segmentach rynku, np. w ubezpieczeniach nieruchomości - mówi Paweł Rokicki ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
Druga edycja zakończona
Przyjmowanie zgłoszeń innowacyjnych i podnoszących poziom obsługi klienta rozwiązań rozpoczęliśmy we wrześniu. W październiku zaczęło się prezentowanie najciekawszych zgłoszeń wybranych przez kapitułę konkursu „Klient zobowiązuje". O nagrodę Pieczęć Marki rywalizowało kilkadziesiąt zgłoszeń, na łamach „Rzeczpospolitej" zaprezentowaliśmy dziesięć. W drugiej edycji konkursu przedstawiliśmy Pralniomaty Hi'Shine oraz internetowy serwis tłumaczeń Dogadamycie.pl firmy Brillant Partner. Kolejne zgłoszenia to elastyczne polisy AC firmy Link4, internetowe zakupy ratalne w systemie płatności PayU, usługa Predict w DPD, system „Oceny & Komentarze" w Lux Med oraz projekt „Kup na Ceneo". Ostatnie prezentowane propozycje to usługa dla agentów porównywarki Comperia i nowe usługi (np. kalkulator cen) firmy Novatek Polska, zajmującej się sprzedażą gazu. W ostatnim odcinku pokazaliśmy całą grupę innowacji wprowadzonych przez firmę Ruch.