PolskaWybory: informować a nie komentować

Wybory: informować a nie komentować

Rada Etyki Mediów przypomina o konieczności przestrzegania zasad rzetelności i bezstronności podczas relacjonowania kampanii wyborczej.

17.07.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Zadaniem mediów - zwłaszcza publicznych, ale nie tylko - jest rzetelne i bezstronne przedstawienie odbiorcom programów wszystkich ugrupowań. Wymaga to od dziennikarzy, redaktorów oraz wydawców szczególnej dbałości o przestrzeganie zapisanych w Karcie Etycznej Mediów zasad: prawdy, obiektywizmu, oddzielania informacji od komentarza - czytamy w oświadczeniu Rady.

Rada Etyki Mediów zwraca uwagę na tę ostatnią zasadę zarazem apelując o rozwagę i wstrzemięźliwość w wypowiadaniu opinii na temat programów wyborczych i osób z nimi związanych.

Pomoc mediów w rozpoznawaniu mechanizmów życia publicznego, w odróżnianiu rzeczywistych dążeń od doraźnej agitacji, wpływa decydująco na jakość instytucji tego życia. Pamiętajmy o płynącej stąd odpowiedzialności - przypomina Rada. (an)

kampaniawyboryrada
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)