Wielkie wagary
Ponad 40% uczniów w Polsce nie
identyfikuje się ze szkołą, a prawie 30% chodzi na wagary.
Jest to jeden z najwyższych wskaźników w krajach Organizacji
Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) - wynika z raportu OECD
przedstawionego przez resort edukacji.
14.09.2004 15:10
Z raportu wynika, że w większości krajów OECD około 25% uczniów ma niskie poczucie przynależności do szkoły. W dwóch krajach OECD - Polsce i Korei Południowej - ponad 40% uczniów nie identyfikuje się ze swoją szkołą. Takie same odczucia ma ponad 30% uczniów w Japonii, Belgii i Francji.
Wzorem dla nich mogą być uczniowie ze Szwecji, Irlandii i Węgier, gdzie niskie poczucie przynależności do szkoły deklaruje poniżej 20% uczniów.
Polscy uczniowie zajmują także czołowe miejsce pod względem opuszczania zajęć. Ponad 25% uczniów chodzi na wagary. W większości krajów OECD około 20% uczniów opuszcza zajęcia, najmniej w Japonii - około 5%, a najwięcej w Izraelu - ponad 40%.
Badania przeprowadzone przez OECD w roku 2000 i 2002 zostały opublikowane w książce "Education at a Glance" (publikacja zawiera dane statystyczne dotyczące edukacji, które dostarczają urzędy statystyczne poszczególnych krajów OECD).