Większe konto w sieci
Jak wynika z raportu "Gazety Prawnej" i Radia PiN 102FM, banki coraz częściej walczą o klienta, rozwijając internetowe dodatki do kont osobistych.
Przez internet z poziomu konta osobistego możemy np. kupować jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych, przy czym niektóre banki oferują tzw. supermarkety funduszy, w których możemy korzystać z oferty różnych TFI. Pojawiły się też działające na podobnej zasadzie supermarkety ubezpieczeń. Kilka banków ma również w swojej ofercie całe pasaże handlowe on-line. Jeden z banków oferuje także internetowy sejf na elektroniczne wersje dokumentów.
A choć na razie nie wszyscy klienci banków korzystają ze swoich kont internetowych, bankom opłaca się rozwijać tego typu usługi.
Ze względu na profil klienta - wyjaśnia Sławomir Lachowski, prezes BRE Banku, do którego należy m.in. internetowy mBank.
W tej chwili konta osobiste z dostępem do internetu posiada prawie 12 mln Polaków. Osób aktywnie korzystających z banku w sieci jest natomiast 5 mln.