Web 2.0 pomaga w marketingu
Web 2.0 umożliwia firmom pełną integrację działań z zakresu
marketingu bezpośredniego i budowy marki - pokazują najnowsze
badania Direct Marketing Association. Najwięcej marketerów korzysta
w tym zakresie z blogów, video on-line i społeczności wirtualnych.
07.05.2008 08:00
85% marketerów badanych przez Direct Marketing Association uważa, że Web 2.0 efektywnie zwiększa zaangażowanie klientów. Według raportu "New Media Emergence in DM & Brand" najczęściej stosowanymi przez firmy narzędziami Web 2.0 są: blogi - 25.6%, video online - 24.4%, treści generowane przez użytkowników (UGC) - 18.8% oraz wirtualne społeczności - 18.1%.
- Web 2.0 odkrywa przed marketerami nowe możliwości, ale kluczową kwestią jest ich umiejętne wykorzystanie - komentuje wyniki badania Łukasz Wołek, Managing Director agencji interaktywnej EURA7. - Chociaż Web 2.0 wyraźnie ewoluuje w kierunku zastosowań marketingowych, musi jeszcze minąć trochę czasu, zanim firmy w pełni docenią jego zalety - dodaje.
Niepełne zaufanie do nowych internetowych narzędzi marketingowych pokazują inne wyniki ankiety. Aż 84% marketerów twierdzi, że korzystanie w Web 2.0, daje możliwość budowy społeczności lojalnych klientów związanych z konkretną marką lub produktem. Tej opinii nie potwierdza jednak to, że deklarowany udział nakładów na nowe internetowe narzędzia marketingowe w budżetach reklamowych nie przekracza 25%.