RegionalneWarszawaWarszawa. Trzynaście lat Słodowca. Można świętować

Warszawa. Trzynaście lat Słodowca. Można świętować

Bielańska Fototeka, witryna społeczno-kulturalna, tworząca archiwum fotograficzne dokumentujące życie dzielnicy przypomniała, że 23 kwietnia 2008 roku stacja metra Słodowiec została oddana do użytku. Z tej okazji powstała wystawa, która prezentuje, co się działo, zanim wagoniki metra ruszyły z Kaskady.

Warszawa. Każdy etap rozwoju stołecznego metra to ciekawa historia. Rozwija się etapami. Trzynaście lat temu powstawał odcinek bielański
Warszawa. Każdy etap rozwoju stołecznego metra to ciekawa historia. Rozwija się etapami. Trzynaście lat temu powstawał odcinek bielański
Źródło zdjęć: © Bielańska Fototeka

Galerię fotograficzną zarekomendował w mediach społecznościowych burmistrz dzielnicy Grzegorz Pietruczuk. Na jego profilu zobaczyć można, jak wyglądały prace w podziemnym korytarzu i na ziemi, gdzie betoniarki lały tony betonu. To ciekawe, że budowie stacji linii M2 towarzyszy często już inna technologia.

Słodowiec, czyli dawniej Park Kaskada, stacja zlokalizowana przy ulicy Jana Kasprowicza, w sąsiedztwie ulic Stefana Żeromskiego i Marymonckiej, otwarta w kwietniu 2008 roku, położona jest najpłycej na pierwszej linii metra.

Ma perony ulokowane tak, jak te stacji metra Centrum i na dalszych stacjach bielańskiego odcinka metra - po obu stronach szyn. Różni się od innych także wejściem - do peronów prowadzą rozsuwane drzwi, a nie jak na wcześniejszych stacjach zadaszona wiata.

Bielański odcinek metra Słodowiec - Młociny był budowany metodą odkrywkową. Zanim nie została ukończona cała linia, pociągi zawracały dzięki zwrotnicy.

Warszawa. Trzynaście lat Słodowca. Można świętować

O budowie zadecydował przetarg z 2005 roku. Mało kto już dziś pamięta, że budowę wstrzymały protesty Hydrobudowy, które zakończyło orzeczenie sąd okręgowy.

Odcinek bielański był kolejnym etapem rozwoju metra. Jego początki sięgają bowiem kwietnia 1983 roku - wtedy wbito pierwszy pal obudowy wykopu na Ursynowie. Ale do kolejnego, odległego kwietniowego dnia za wiele lat trzeba było poczekać, by mogli podziemnym ekspresem pojechać pierwsi pasażerowie. Metro przewiozło ich 7 kwietnia 1995 roku.

Źródło artykułu:wawalove.pl
warszawametrokomunikacja
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)