Tyszkiewicz prezesem Rady Reklamy
Walne zebranie członków związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wybrało
nowy zarząd, komisję rewizyjną oraz rozszerzyło skład Komisji Etyki
Reklamy z 15 do 30 osób. Do związku zostały przyjęte dwa nowe
stowarzyszenia - Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego oraz
Polski Przemysł Spirytusowy.
Nowym prezesem zarządu rady reklamy został Paweł Tyszkiewicz, dyrektor Stowarzyszenia Agencji Reklamowych.
W skład zarządu weszli również: Małorzata Faraś - prezes Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych ProMarka, Krzysztof Albrychiewicz - dyrektor ds. planowania strategicznego, G7 Jacek Barankiewicz - wiceprezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, Maciej Hoffman - dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy, Rafał Parczewski - dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych ProMarka.
W Komisji Rewizyjnej zasiadać będą: Grzegorz Kurowski - Co-managing Director HYPERmedia, Piotr Pokrzywa - dyrektor generalny Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, Paweł Wiśniewski =Associate Marketing Director Procter & Gamble DS Polska.
Walne Zebranie zdecydowało również o powiększeniu składu Komisji Etyki Reklamy (KER) z 16 do 31 osób. Decyzja jest spowodowana coraz większą ilością spraw rozpatrywanych przez KER. O ile w roku 2007 do Rady Reklamy wpłynęło 121 skarg to do od stycznia do maja 2008 roku jest ich już ponad 400.
Pełny skład Komisji Etyki Reklamy:
Kandydaci zgłoszeni przez kurię agencji reklamowych:
- Cezary Antoń - Brain
- Magdalena Czaja - San Marcos
- Jacek Hensler - P4
- Marek Janicki - McCann-Erickson
- Agnieszka Kosik - Guideline
- Katarzyna Łakińska - V&P
- Jacek Olechowski - Change Integrated
- Christian Lainer - TBWA
- Zofia Sanejko - Universal McCann
- Sławomir Stępniewski - HYPERmedia
Kandydaci zgłoszeni przez kurię mediów:
- Krzysztof Mydłowski, niezależny/kancelaria MKSD
- Krystyna Jarosz, Polityka
- Wojciech Piwocki, niezależny/Eurozet
- Agnieszka Doleżych, G+J
- Sławomir Jędrzejewski, Agora
- Elżbieta Ponikło, niezależna
- Mikołaj Janicki, Pro Duct BBF
- Igor Kaleński, Saatchi & Saatchi
- Dominik Kaznowski, Agora Pion Internet
- Olgierd Cygan, Digital One
Kandydaci zgłoszeni przez kurię reklamodawców:
- Andrzej Białasiewicz, Kompania Piwowarska
- Remigiusz Rawa , Grupa Żywiec
- Radosław Kasyk, Royal Unibrew Polska
- Melania Popiel, Carlsberg Polska
- Paweł Kowalewski, Communication Unlimited
- Marcin Bochenek , TVP
- Piotr Górski , Nestle Polska
- Anna Grzelońska , Kraft Foods
- Agnieszka Tomasik - Walczak, L'Oreal Polska
- Wojciech Tomczak, Unilever
Arbiter-refrent: Joanna Kluczewska-Strojny
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy zyskał również dwóch nowych członków - Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie oraz Polski Przemysł Spirytusowy. Obecnie członkami Rady Reklamy jest 9 stowarzyszeń skupiających najważniejsze firmy z poszczególnych branż.
Walne zebranie członków zdecydowało również o włączeniu Standardów Reklamy Piwa do Kodeksu Etyki Reklamy. Dokument, opracowany przez przedstawicieli największych polskich browarów, w szczegółowy sposób określa ramy przekazów marketingowych będące reklamą piwa.