Firmy nie będą musiały zatrudniać inspektorów straży pożarnej. Absurdalne przepisy zostaną uchylone.
Wszystkie kluby parlamentarne poparły w Sejmie nowelizację kodeksu pracy uchylającą przepisy, przewidujące, by w firmie zatrudniającej choćby jednego pracownika, był także pracownik wyznaczony do udzielania pierwszej pomocy, ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji pracowników.
Chodzi o przepisy z uchwalonego w listopadzie ub.r. Kodeksu pracy, które nałożyły na pracodawców dodatkowe obowiązki w postaci wyznaczenia pracowników do udzielania pierwszej pomocy, ochrony przeciwpożarowej oraz ewakuacji pracowników. Zgodnie z prawem musi to robić również przedsiębiorca zatrudniający jedną osobę, co generuje koszty i w praktyce w wielu małych firmach jest niewykonalne.
Sejm debatował nad sprawozdaniem komisji, opracowanym na podstawie czterech projektów (autorstwa: PiS, SLD, PO i komisji Przyjazne Państwo).