Reklama leków bez "reklamy"
Należy jednoznacznie zdefiniować pojęcia reklamy i informacji o produktach farmaceutycznych w prawie farmaceutycznym - uważa Stowarzyszenie Przedstawicieli Firm Farmaceutycznych oraz Izba Gospodarcza "Farmacja Polska".
20.02.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Chcemy, aby ustawodawcy rozgraniczyli w prawie reklamę leków bez recepty, skierowaną do pacjentów od informacji o lekach na receptę skierowaną do lekarzy - powiedział w środę na konferencji prasowej Robert Pachocki z IG "Farmacja Polska".
W Polsce nie rozdziela się reklamy od informacji o lekach - powiedziała Grażyna Mierzejewska ze Stowarzyszenia Przedstawicieli Firm Farmaceutycznych.
Pachocki uważa, że sympozja organizowane dla lekarzy przez firmy farmaceutyczne, przekazywanie bezpłatnych próbek leków, czy współpraca lekarzy z przedstawicielami medycznymi powinna być zaliczana do informacji farmaceutycznej, a nie do reklamy. (aka)