Przedsiębiorstwa bez komputerów
Ponad połowa firm działających w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw nie posiada w ogóle komputerów, a tylko 20,3% firm tego sektora ma dostęp do Internetu - wynika z badań Demoskopu.
Przedstawiciele większości przebadanych firm (60%) uważają, że jest on przydatny raczej w dużych firmach. Ponad 60% nie widzi wykorzystania Internetu w bezpośredniej działalności swojej firmy.
57% badanych uważa, że w Polsce Internet jest jeszcze słabo rozwinięty, a 37% sądzi, że warto poczekać na jego większe upowszechnienie. Niewykorzystywanie komputerów w działalności gospodarczej przedsiębiorcy uzasadniają najczęściej brakiem takiej potrzeby (52%), wysokimi kosztami urządzeń (25%) oraz przekonaniem, że firma jest zbyt mała (21%).
Ponad 50% przedstawicieli małych i średnich firm nie mających dostępu do Internetu nie sądzi, aby dostęp do tego medium mógł przysporzyć im nowych klientów.
Internet służy małym i średnim firmom przede wszystkim do zdobywania informacji ze stron www (86%), porozumiewania się przez pocztę elektroniczną (69%), a w mniejszym stopniu do ściągania plików i programów (44%) oraz do udostępniania informacji o sobie na stronach www (43%).
Najrzadziej Internet jest obecnie używany do robienia zakupów i korzystania z usług bankowych. Tylko nieliczne firmy używają go do dystrybucji i sprzedaży swoich produktów.(ej)