Prezes Federacji Konsumentów o prawach klienta
Prezes Federacji Konsumentów Małgorzata Niepokulczycka powiedziała w piątek w rozmowie z Polskim Radiem, że poszkodowany klient może wygrać nawet z dużym supermarketem zatrudniającym dobrych prawników. Musi tylko znać swoje prawa oraz potrafić i chcieć z nich korzystać.
15.03.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Dowodzi tego - powiedziała Małgorzata Niepokulczyka - _ dwudziestoletnia działalność Federacji Konsumentów. W większości przypadków sprawy prowadzone przez Federację Konsumentów kończą się pozytywnie. Konkurencja na rynku wymusiła inny stosunek do konsumentów._
Małgorzata Niepokulczyka powiedziała, że reklamacje klientów dotyczą przede wszystkim butów, komputerów, usług finansowych, ubezpieczeń i sprzedaży przez Internet.
Prezes przyznała, że słuszny jest postulat Rzecznika Praw Obywatelskich Andrzeja Zolla dotyczący zastąpienia kilkuset dochodzeń wszczynanych przez poszczególnych poszkodowanych klientów jednym dochodzeniem przeciw nierzetelnym firmom.
Federacja Konsumentów opowiada się również za wprowadzeniem pozwów zbiorowych. (iza)