Ponad 2000 indeksów na stronie B2B TVP
Unikalne na rynku narzędzie Telewizji Polskiej służące do sprzedaży jej produkcji ma ponad 2000 skatalogowanych ofert.
02.06.2007 07:10
„W bazie w chwili obecnej jest już prawie 2300 obiektów - produktów, usług i newsów handlowych, dotyczących wszystkich pól aktywności Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu” – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Wierusz-Kowalski, koordynator strony B2B od początku jej istnienia, regularnie zajmujący się sprzedażą produkcji TVP na największych światowych targach obrotu kontentem telewizyjnym.
Dział Sprzedaży TVP - szczególnie Dział Eksport - od wielu lat zgłaszał potrzebę uruchomienia elektronicznego narzędzia handlowego, które pozwoliłoby w wygodny i kompleksowy sposób zapoznać się z ofertą TVP klientom zewnętrznym.
„Dopiero dwa lata temu temat podchwycił ówczesny dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu Piotr Fajks, który zdołał zarazić ideą również Członka Zarządu Piotra Gawła” – mówi dalej Michał Wierusz-Kowalski.
Strona B2B (business to business) dostępna w sieci na www.dystrybucja.tvp.pl zawiera biblioteką tytułów programowych znajdujących się w obrocie licencyjnym TVP oraz szereg innych usług typu koprodukcja, reemisja, festiwale, produkcja DVD. Dzięki temu narzędziu – każdy produkt opisany jest w dwóch wersjach językowych polskiej i angielskiej – produkcje TVP znane są w międzynarodowym środowisku kupujących. To m.in. dzięki tej stronie TVP mogła pochwalić się na kwietniowych targach w Cannes dużym zainteresowaniem swoją ofertą. Przypomnijmy, że udało się jej sprzedać m.in. „Sagę o prastarej puszczy” na bogaty rynek niemiecki do publicznej WDR, czy prowadzić wstępne rozmowy na temat sprzedaży będącego wtedy jeszcze na etapie produkcji najnowszego filmu Andrzeja Wajdy „Katyń” - zainteresowały się nim rynki dalekowschodnie.
B2B TVP odnotowała do tej pory ponad 73 tys. konkretnych biznesowo odwiedzin, dokonanych przez profesjonalistów z ok. 50 krajów na świecie.