Polska w BBC i CNN
Pierwsza kampania telewizyjna promująca Polskę za granicą.
19.08.2005 09:01
Młodzi ludzie, nowoczesne miasta, piękne zdjęcia montowane w dynamiczny sposób. A każdemu ujęciu będzie towarzyszyć dźwięk składający się w rytm bicia serca - to scenariusz spotu, który ma reklamować Polskę w CNN i BBC - czytamy w Gazecie Wyborczej.
Do końca sierpnia nakręcimy reklamówkę. Emisja w zachodnich telewizjach rozpocznie się 3 października - deklaruje cytowany przez dziennik Marcin Kaszuba, wiceminister gospodarki, odpowiadający za inwestycje zagraniczne.
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, która pilotuje projekt, już dostała z resortu gospodarki 1,4 mln zł na tę kampanię.
W BBC wyemitowanych ma być 400 spotów, w CNN 100. Oprócz tego kampania będzie prowadzona w prestiżowych dziennikach i tygodnikach - "Financial Times", "Time Magazine", trwają jeszcze rozmowy z "Business Week". Agencja zapewnia, że prowadząc samodzielnie negocjacje ze stacjami telewizyjnymi, udało jej się wywalczyć niższe ceny - informuje "Gazeta Wyborcza".
Kampania ma trwać sześć tygodni. Reklamy w gazetach zaplanowano tak, by towarzyszyły wiadomościom z Polski po kolejnych turach wyborów.
Agencja do przetargu na projekt scenariusza zaprosiła kilkadziesiąt agencji reklamowych. - Większość chciała na tym zarobić, przejąć cały budżet na kampanię i samodzielnie kupować czas w mediach. Wybraliśmy agencję Banah Group, która za swoją pracę dostanie 1 tys. zł - mówi Kaszuba.
Oficjalna premiera spotu ma się odbyć około 20 września - informuje "Gazeta Wyborcza.