Polacy słuchają radia
(inf.własna)
27.02.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Niemal wszyscy Polacy, bo aż 99% słucha radia. Aż 69% Polaków słucha radia codziennie, z czego 43% deklaruje, iż słucha co najmniej 3 godziny dziennie - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Ipsos Demoskop.
Polacy słuchają radia przede wszystkim ze względu na muzykę rozrywkową (63%), programy informacyjne (59%) i reportaże (31%). Najmniejszą słuchalność mają konkursy (13%) i muzyka poważna (7%). 15% badanych nie ma ulubionych programów, słucha radia "jak leci".
Większości z nas raczej nie przeszkadzają reklamy w radiu. 46% Polaków nigdy nie wyłącza radia, gdy nadawane są reklamy. 27% deklaruje, iż robi to rzadko.
Na pytanie, w którym z mediów reklamy są dla respondentów najbardziej dokuczliwe, 80% osób wskazało na telewizję. Znacznie mniej, bo tylko 13% wymieniło radio - co jest zrozumiałe, jako że radio jest medium towarzyszącym, może angażować w niewielkim stopniu pozwalając na jednoczesne wykonywanie innych czynności. Najbardziej angażuje telewizja; angażuje wzrok i słuch, jej odbiór wymaga dużego skupienia. Reklama w telewizji przerywa odbiór treści.
Także reklama prasowa, ze względu na swą specyfikę (nie przerywa odbioru treści), nie przeszkadza: tylko 8% wskazań. Za niedokuczliwą uznano reklamę kinową, lecz tu niski procent wskazań wiąże się ze znacznie mniejszym zasięgiem tego medium. (an)