PolskaPolacy sami o sobie

Polacy sami o sobie

(inf.własna)

10.01.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rusza kolejna wysyłka Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług, który w ciągu roku trafi do 12,5 mln skrzynek pocztowych w całym kraju. Znów Polacy będą mogli mówić o sobie.

Co roku średnio o 30% wzrasta liczba osób, którzy chcą opowiedzieć o swoim życiu, preferencjach i wyborach konsumenckich. Akcja zbierania danych jest organizowana w Polsce już od trzech lat, jako część programu obejmującego kilkanaście krajów europejskich.

Za pośrednictwem Kwestionariusza Produktów i Usług firma Claritas ponownie zapyta Polaków o styl życia, wiek, rodzinę, preferencje, gusta i hobby.

Dzięki informacjom udzielonym do tej pory przez 1,2 mln polskich gospodarstw domowych, Claritas stworzył największą i najdokładniejszą bazę adresową typu "lifestyle" w Polsce. Firma dysponuje szczegółami na temat blisko 3,7 mln osób.

Cieszymy się, że z roku na rok coraz więcej polskich rodzin decyduje się wziąć udział w akcji zbierania informacji organizowanej przez Claritas. Najważniejszym elementem naszych działań jest dbałość o bezpieczeństwo przechowywanych informacji. Baza Claritas jest zarejestrowana w Głównym Inspektoracie Ochrony Danych Osobowych - zapewnia Krzysztof Kuwałek, będący od trzech lat Prezesem Claritas Polska.

Informacje zbierane, przetwarzane i analizowane przez Claritas są przydatne mediom, firmom oraz instytucjom działającym we wszystkich sektorach gospodarki. Dzięki danym możliwe jest prowadzenie analiz mikromarketingowych, nawet na tak niskich poziomach geograficznych jak powiat, miasto, gmina, a nawet dzielnica i ulica. Dane te umożliwiają również szczegółową charakterystykę polskiego społeczeństwa, poznanie zamiarów, planów i marzeń Polaków mieszkających zarówno na Podkarpaciu, jak i w województwie zachodniopomorskim.

Zbieranie danych konsumenckich w Polsce jest częścią programu prowadzonego przez Claritas w kilkunastu krajach europejskich, gdzie corocznie Claritas wysyła ponad 110 mln kwestionariuszy. Program cieszy się dużą popularnością zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, gdzie Claritas zgromadził już dane o 85% wszystkich gospodarstw domowych. Według planów Claritas, baza w Polsce za kilka lat powinna zawierać informacje o 25% gospodarstw domowych (w tej chwili 10%). (an)

badaniapolacykwestionariusz
Komentarze (0)