Polacy nieświadomymi konsumentami
Z badań przeprowadzonych przez Federację Konsumentów Polskich wynika, że Polacy nie są świadomi swoich praw konsumenckich. Zdecydowana większość z nas nie wie do kogo kierować reklamacje i w jakim trybie można to uczynić.
26.10.2004 | aktual.: 26.10.2004 14:53
Większość Polaków uważa, że reklamować można tylko towary objęte gwarancją, tymczasem w myśl przepisów można zareklamować każdy towar w ciągu dwóch lat od daty zakupu - na przykład z tytułu tak zwanej "niezgodności z umową".
Grażyna Rokicka z Federacji Konsumentów podkreśla, że zepsucie się towaru, czy też jego wada, to także niezgodność z umową , bo w umowie jest zazwyczaj napisane, jakie funkcje dany produkt musi spełniać.
Grażyna Rokicka podkreśliła, że konsumenci sami poprzez niewiedzę ograniczają sobie prawa.