PolskaPolacy - naród piwoszy

Polacy - naród piwoszy

60% Polaków powyżej 15 lat pije piwo - wynika
z Raportu Piwnego 2002 opracowanego przez Instytut Badania Opinii
i Rynku Pentor.

06.03.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Jedna osoba wypija średnio trzy półlitrowe piwa w tygodniu. Polacy najczęściej piją piwo w domu (73% ankietowanych), chociaż młodzież woli to robić w pubie. Z roku na rok coraz większą popularnością cieszy się piwo puszkowe.

Z badań Pentora wynika, że najbardziej znaną marką piwa w Polsce jest "Żywiec", po nim plasują się dwie marki Kompanii Piwowarskiej: "Tyskie Gronie" i "Lech Premium".

Za najlepszą w ubiegłym roku telewizyjną kampanię reklamową piwa konsumenci uznali kampanię piwa "Królewskie".

Raport Piwny obejmuje wyniki uzyskane w całym 2001 roku. Raport oparty jest na próbach reprezentatywnych dorosłej ludności Polski obejmujących 12.000 osób (od 1998 roku), w tym ponad 7.500 konsumentów piwa. (and)

polacypiwonaród
Zobacz także
Komentarze (0)