PolskaPoczta Polska traci klientów

Poczta Polska traci klientów

Poczta Polska zaczyna tracić kluczowych
klientów. Pierwsza z usług konkurencji skorzystała Telekomunikacja
Polska. Jej śladem mogą pójść kolejne firmy - pisze
"Rzeczpospolita".

23.02.2007 | aktual.: 23.02.2007 02:01

TP SA rozsyła swoim klientom rachunki w kopertach obciążonych żelaznymi płytkami. W ten sposób może skorzystać z usług pocztowych prywatnej firmy InPost - zauważa dziennik. Teoretycznie monopol na dostarczanie takich listów ma Poczta Polska. Jeżeli jednak przesyłki są cięższe niż 50 gramów, to rozprowadzać je może każdy. InPost obciąża swoje listy i obchodzi ten warunek. Dzięki temu, że oferuje niższe ceny, zyskują klienci i InPost, a traci państwowy monopolista - dodaje "Rz".

Tylko w tym miesiącu za pośrednictwem InPostu rachunki trafią do prawie 410 tysięcy klientów TP SA., już w 50 miastach. Podobnie ma być w marcu. A jeszcze w listopadzie było to zaledwie 100 tysięcy sztuk. Czemu klienci odwracają się od Poczty Polskiej? Według dziennika, cios własnej firmie zadali listonosze. W listopadzie ubiegłego roku przeprowadzili prawie trzytygodniowy strajk. Firmy w obawie przed niedostarczeniem rachunków i faktur do klientów zaczęły szukać partnera, który mógłby zastąpić Pocztę. Skorzystali z tego tańsi prywatni dostawcy usług pocztowych - czytamy w "Rz". (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)