Po gazetę do Internetu
Powstaje pierwszy polski kiosk internetowy
sprzedający czasopisma w wersji elektronicznej. Kiosk NetPress, który ruszyć ma już na początku czerwca, będzie działał na licencji i we
współpracy z największym dystrybutorem czasopism cyfrowych w
Stanach Zjednoczonych.
Przy niezmienionej zawartości, tej samej grafice i wyglądzie, internetowa wersja czasopism będzie bogatsza o interaktywność. Dzięki animacjom przewracania stron oraz dynamicznym zbliżeniom, zapewnione będą czytelnikom doznania takie, jakie daje prasa w wersji papierowej - zapewnił Bartłomiej Roszkowski, przedstawiciel zakładów graficznych przygotowujących.
Czasopisma będą pobierane poprzez internet i zapisywane na twardym dysku, tak by można je było czytać nawet nie będąc w sieci. Negocjacje z wydawcami trwają, więc nie mogę jeszcze powiedzieć, które czasopisma będzie oferował kiosk - poinformowała odpowiadająca za promocję przedsięwzięcia Karolina Tołwińska.
Amerykański kiosk internetowy, który współpracował będzie z polskim, za pośrednictwem swojej platformy internetowej oferuje obecnie ponad 200 tytułów magazynów, m.in.: "Business Week", "PC Magazine", "Popular Science" i "Technology Review". Publikacje są czytane przez prenumeratorów z 232 krajów.
W internetowym kiosku będzie można wykupić prenumeratę lub pojedyncze egzemplarze czasopism. Wydawcy będą mogli korzystać z zabezpieczeń sprzedanych egzemplarzy przed ich kopiowaniem lub drukowaniem.
Od marca działa w Polsce kiosk egazety.pl, gdzie na razie można zaprenumerować jedynie "Parkiet" w cyfrowej wersji.