Nowa stacja metra
Prace na stacji Rondo Daszyńskiego
Nowa stacja metra - mamy pierwsze zdjęcia!
Wylane stropy na wszystkich poziomach podziemnych stacji to najważniejszy postęp w budowie, jaki dokonał się na nowo budowanej stacji metra w Warszawie - przystanek Rondo Daszyńskiego. Dzięki temu już w kwietniu zacznie pracować tam tarcza TBM drążąca tunel, którym pojadą pociągi metra.
Rondo Daszyńskiego to pierwsza stacja nowo budowanej II linii metra, w której prace postępują najszybciej. W lutym zakończono tam przebudowę sieci ciepłowniczej, gazowej, wodociągowej oraz kanalizacyjnej stacji. Prowadzone były także wykopy i roboty konstrukcyjne korpusu stacji.
Naszemu fotoreporterowi jako pierwszemu udało się wejść na stację Rondo Daszyńskiego po wylaniu stropów. Zapraszamy do obejrzenia pierwszych zdjęć tego przystanku!
Budowa odcinka II linii metra ma zakończyć się w październiku 2013 r.
(meg)
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
Centralny odcinek drugiej linii metra będzie ma mieć siedem stacji. Będą to Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński.
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
II linia metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r.
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
Początkowo ratusz przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początek 2011 roku. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Prace jednak się opóźniły.
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
Wiadomo już, że przy Rondzie Daszyńskiego drążenie tunelu rozpocznie się najwcześniej w kwietniu.
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
Z kolei w styczniu w związku z kolizjami z podziemnymi instalacjami, zmieniono harmonogram prac przy stacji rondo ONZ - najpierw zostanie wydrążony tunel, a dopiero później dokończony korpus stacji.
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
Koszt inwestycji to 4,1 mld zł.
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
Budowa centralnego odcinka i prace projektowe całej II linii metra, a także zakup 20 z 35 pociągów, które mają ją obsługiwać (dziś metro ma 40 pociągów), będą dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w kwocie 2,9 mld zł.
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
Bo wybudowaniu centralnego odcinka, kolejny etap budowy II linii metra obejmie po trzy stacje w kierunku Targówka od strony Dworca Wileńskiego i w kierunku Woli od strony Ronda Daszyńskiego.
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
W związku z budową nowej linii metra mieszkańcy Warszawy muszą sobie radzić z utrudnieniami komunikacyjnymi.
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
Najważniejszym z nich było zamknięcie dla ruchu ulic Świętokrzyskiej, Prostej oraz Targowej, a także Mostu Śląsko-Dąbrowskiego, którym porusza się tylko komunikacja miejska. Zmieniono także organizację ruchu na rondzie ONZ.
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
Wiele linii autobusowych zmieniło swoje trasy, część z nich zlikwidowano. Głównym objazdem dla komunikacji miejskiej na lewym brzegu Wisły jest ul. Grzybowska.
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
Budowa odcinka II linii metra ma zakończyć się w październiku 2013 r.
Nowa stacja metra - Rondo Daszyńskiego
Budowa odcinka II linii metra ma zakończyć się w październiku 2013 r.