W listopadzie oferta Renault Megane wzbogaci się dzięki wprowadzeniu bogatszego wyposażenia seryjnego i poszerzonej gamie jednostek napędowych. W Megane pojawią się również dwie nowości jakimi są wspomaganie w przypadku nagłego hamowania i informatyczny system nawigacyjny, który zostanie wprowadzony na początku 2001 r. Ten model Renault będzie miał nową tapicerkę, kolorystykę wnętrza, nowe ozdobne dekle i obręcze kół z lekkich stopów metali.
W zakresie bezpieczeństwa koncern po raz pierwszy zastosował napinacze pasów bezpieczeństwa na bocznych, tylnych miejscach (za wyjątkiem modeli coupe i cabriolet) oraz system wspomagania w przypadku nagłego hamowania. Działanie tego systemu polega na tym, że czujniki mierzą szybkość z jaką naciskany jest pedał hamulca. W przypadku wykrycia nagłego hamowania specjalny wzmacniacz powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym ponad poziom wynikający z siły, z jaką kierowca naciska pedał. Pozwala to na znacznie szybsze wykorzystanie całej mocy hamowania i działania ABS.
Na początku 2001 r. Megane zostanie wyposażony w najnowszy system nawigacji połączony z informacją o ruchu drogowym. Dzięki niemu kierowca może nie tylko poznać swoje położenie na mapie drogowej, ale również zapoznać się z nazwami ulic, długością trasy, czasem przejazdu, lokalizacją dworców, informacją o korkach, pracach drogowych i wypadkach.
Pod maską nowej gamy Megane znajdą się trzy nowe silniki w tym dwa wysokoprężne. Pod koniec roku Megane hatchback Classic i kombi wyposażone będzie w 16 zaworowy silnik benzynowy o pojemności 1.8 litra i mocy 118 KM.
Wersje hatchback, kombi i Classic nowej gamy Megane będą miały wysokoprężny silnik 1.9 dCi (105 KM), w którym zastosowano technikę common rail z wtryskiem bezpośrednim pod wysokim ciśnieniem.
Podstawowym silnikiem diesla będzie turbodoładowana, wolnossąca jednostka 1.9 dTi o mocy 80 KM. Spala ona w cyklu mieszanym 5,5 litra na 100 km.(jag)