Nie wchodzić w narkotyki
"Narkotyki - najlepsze wyjście nie wchodzić" - to hasło rozpoczynającej się w poniedziałek antynarkotykowej kampanii medialnej. Akcja skierowana jest do młodzieży w wieku 14-18 lat.
Według szefa Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii Piotra Jabłońskiego, kampania ma zmienić sposób mówienia i myślenia o narkotykach. Młodzi ludzie nie identyfikują się ze standardową narkomanią - powiedział.
Jabłoński wyjaśnił, że dziś młodzież nie sięga po kompot narkotykowy, tylko po marihuanę, haszysz i środki syntetyczne (np. amfetaminę czy extasy). Większość z nich używa narkotyków okazjonalnie, podczas zabawy, koncertów, czy w dyskotece.
Kampania będzie prowadzona w telewizji publicznej, rozgłośniach radiowych, czasopismach młodzieżowych i Internecie. Organizatorzy akcji zamierzają też dotrzeć do właścicieli dyskotek i pubów i namawiać ich do promowania zabawy bez narkotyków. (reb)