"Nie" dla drożego Internetu
100 tys. osób powiedziało "nie" droższemu dostępowi do Internetu - tak zakończyła się akcja „Nie dla droższego Internetu w Polsce”, zorganizowana przez portal finansowy Money.pl wraz ze 150 największymi partnerami – portalami, serwisami, witrynami, firmami oraz instytucjami działającymi w polskiej sieci. Współorganizatorem protestu było Allegro.pl, partnerem wspierającym IAB Polska.
26.11.2003 14:25
Akcja została zorganizowana w celu wyrażenia sprzeciwu społeczności internetowej w związku z planami Ministerstwa Finansów dotyczącymi wprowadzenia wyższej – 22% stawki podatku VAT na Internet od 1 maja 2004 r. W jej w wyniku udało się zebrać ponad 100 tys. podpisów pod listem protestacyjnym.
"Tak duże zainteresowanie akcją, zarówno ze strony Internautów, jaki i partnerów - portali, serwisów, witryn pokazuje, że sprawa podwyżki VAT-u na Internet budzi duże emocje. Nie chcemy tej, jakże ważnej sprawy dla rozwoju Internetu i gospodarki w Polsce, pozostawić samej sobie" - mówi Piotr Krawiec, dyrektor ds. marketingu i PR w Money.pl. Dlatego też w dniu 3 grudnia zostanie zorganizowana przez portal Money.pl, Gazetę Wyborczą oraz portal Gazeta.pl debata „VAT na Internet - w stronę kompromisu”.
Głównym celem debaty jest podjęcie rozmów na temat przyczyn i konsekwencji wprowadzenia wyższego podatku oraz wypracowanie satysfakcjonujących rozwiązań pomiędzy stroną rządową, przedstawicielami środowiska internetowego oraz dostawcami usług internetowych w Polsce. W trakcie debaty zostanie przekazany ministrowi finansów oraz nauki i informatyzacji list wraz z podpisami 100 tys. protestujących Internautów. "Mamy nadzieję, że rząd nie pozostawi naszego protestu bez odpowiedzi i odniesiemy sukces" - dodał Piotr Krawiec.