Nickelodeon Polska startuje 1 czerwca
Kanał dziecięcy Nickelodeon (Nick) zadebiutuje na polskim
telewizyjnym rynku 1 czerwca 2008 roku.
"Zdajemy sobie sprawę, że sektor dziecięcych kanałów telewizyjnych w Polsce jest bardzo konkurencyjny. Wierzymy jednak w siłę marki Nickelodeon, która zazwyczaj osiąga pozycję lidera na rynkach, na które wchodzi. Mamy zamiar o taką pozycję zawalczyć również w Polsce, nawet jeżeli okaże się to czaso- i pracochłonne" - mówi Izabella Wiley, Wice Prezes i Dyrektor Generalny MTV Networks Polska.
Stacja skierowana będzie do widzów w wieku 2-12 lat. Oferta programowa stacji dobrana została po dokładnym przeanalizowaniu badań przeprowadzonych przez Izmałkowa Consulting na zlecenie MTV Networks Polska i AT Media.
"Badania przeprowadzone przez Izmalkowa Consulting dały nam potężną dawkę wiedzy, o tym, czym żyją dzisiejsze dzieciaki, co je rajcuje, a co nudzi, jak konsumują media oraz jak z każdym kolejnym rokiem życia dramatycznie zmienia się ich styl życia (a co za tym idzie i sposób konsumpcji mediów właśnie). Badania te otworzyły nam oczy na to, jak w domu, w którym są dzieci wygląda proces podejmowania różnorakich decyzji i jaką rolę pełnią w nim rodzice, a jaką dzieci (często są to zaskakujące obserwacje). Bazując na tychże wynikach badań, opracowaliśmy strategię komunikacji i ramówkę, która będzie uwzględniała rytm dnia poszczególnych grup wiekowych" - mówi Magdalena Adamska, odpowiedzialna za start kanału Nickelodeon (Nick) Polska.
Nickelodeon (Nick) Polska będzie kanałem w całości dubbingowanym z największymi światowymi hitami, takimi jak np. "Dora poznaje świat" i "SpongeBob Kanciastoporty". Co ważne oferta programowa stacji nie ograniczy się wyłącznie do produkcji zagranicznych, od początku w jej ofercie znajdą się polskie programy ("Szkoła rysowania", "Szkoła tańca").
Antena będzie całkowicie wolna od reklam niezdrowej żywności. Pod adresem www.nick.com.pl dzieci znajdą strefę gier, konkursów i materiałów video, rodzice strefę zaprojektowaną specjalnie dla nich.
W świecie Nickelodeona (Nicka) dzieci są zawsze na pierwszym miejscu, będziemy się wsłuchiwać
Zespół Nickelodeon (Nick) Polska stanowi kilkoro bardzo doświadczonych nie tylko zawodowo, ale także na polu współpracy z milusińskimi osób, które wszakże nigdy nie zapomniały o tym jak to fajnie być dzieckiem. Stąd ich gorące pragnienie pracy w kanale dla dzieci. Łączyć poważną pracę z przyznajmy, dosyć niekonwencjonalną formą - oto ich cel.
Nickelodeon (Nick) jest globalną marką koncernu Viacom, do którego należy MTV Networks. W Stanach Zjednoczonych kanał pojawił się już w 1979 roku. Obecnie działa także w krajach Europy Zachodniej, Azji, a także w Australii i Nowej Zelandii. Łącznie nadawany jest w 149 krajach. Polska jest kolejnym krajem, w którym ta silna marka zdobywać będzie swoich widzów. Na wielu światowych rynkach (np. USA, Wielkiej Brytanii, Australii czy Holandii) Nick jest liderem.