Motorola walczy z AIDS
Motorola przeznaczy część zysków ze sprzedaży specjalnej, czerwonej edycji telefonu L7 w Wielkiej Brytanii na walkę z epidemią AIDS w Afryce.
18.05.2006 | aktual.: 18.05.2006 07:54
Motorola przedstawiła wczoraj płaski, czerwony telefon komórkowy - L7. To pierwszy w historii firmy produkt, stworzony z myślą o inicjatywie (PRODUCT) RED, mającej na celu zaangażowanie sektora prywatnego w walkę z AIDS w Afryce. Firmy, których produkty zostaną oznaczone logiem (PRODUCT) RED, przekażą procent przychodów z ich sprzedaży na rzecz Globalnego Funduszu (Global Fund), który finansuje programy związane z AIDS w Afryce, z naciskiem na zdrowie kobiet i dzieci.
– RED to pomysł na miarę XXI wieku. Uczestniczące w tym przedsięwzięciu firmy robią coś niesamowitego – wykorzystują kreatywność i możliwości finansowe, by wesprzeć Globalny Fundusz w walce z epidemią AIDS w Afryce – największym od 600 lat kryzysem zdrowotnym na świecie. Myślę, że wsparcie dla inicjatywy RED i tego rodzaju dobroczynność będzie dla nich dobrym interesem – powiedział Bono, lider zespołu U2, współtwórca inicjatywy RED.
– Motorola prowadzi działalność w Afryce od ponad 30 lat. Nasze wsparcie dla Globalnego Funduszu jest jednym ze sposobów, w jaki możemy się odwdzięczyć tej części świata. Nasz nowy czerwony model telefonu, Motorola L7, może pomóc zmienić sposób myślenia o pladze AIDS na tym kontynencie. Dajemy do rąk możliwość rozwiązania tego problemu – powiedział Ron Garriques, szef działu Telefonów Komórkowych Motoroli. – Motorola i jej partnerzy detaliczni w Wielkiej Brytanii przeznaczą na ten cel 10 funtów od każdego sprzedanego egzemplarza Motoroli L7. Od dzisiaj operatorzy telefonii komórkowej w Wielkiej Brytanii będą także przeznaczać 5 procent miesięcznych przychodów z każdego telefonu Motorola L7. Każdą rozmową, każdym SMSem i ściągnięciem danych użytkownicy będą mogli pomóc w walce z AIDS.
Najnowsze dane1 przedstawione przez Fundusz Globalny pokazują, jak istotne jest nawet najmniejsze wsparcie za pośrednictwem (MOTO) RED. Przychody ze sprzedaży tylko trzech egzemplarzy telefonu dają możliwość wyposażenia osieroconego przez plagę AIDS dziecka w materiały szkolne i zaoferowania mu ciepłego posiłku w ciągu dnia. Tylko 5 procent przeciętnego rocznego rachunku za telefon to prawie 180 terapii pozwalających zapobiec transmisji wirusa HIV z matki na dziecko.
Inicjatywa (PRODUCT) RED powstała w styczniu tego roku podczas Światowego Forum Gospodarczego. Jej inicjatorem był m.in. Bono z grupy U2 oraz Bobby Shriver. Poparcia inicjatywie udzielili operatorzy komórkowi i sprzedawcy detaliczni telefonów w Wielkiej Brytanii: BT Mobile, Carphone Warehouse, Fresh, O2, Orange, Tesco Mobile, T-Mobile, Virgin Mobile oraz Vodafone. Partnerami są także: American Express, Armani, Converse oraz Gap.