Media o Internecie - 21 listopada 2000
Gazeta Wyborcza: W przyszłym tygodniu BRE Bank rusza z bankowością detaliczną. Zaoferuje ją klientom w banku, którego nigdy nie zobaczą. Dlaczego? Bo jest on całkowicie wirtualny. Do mBanku (tak się nazywa ta wirtualna część) można będzie wejść tylko przez Internet, telefon stacjonarny i komórkowy. mBank nie będzie miał żadnej tradycyjnej placówki. Klienci tego banku będą mogli skorzystać z dwóch produktów : rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego eKonto oraz lokaty a vista pod nazwą e-Max.
Najpopularniejszy portal świata Yahoo.com będzie musiał zablokować francuskim internautom dostęp do kontrowersyjnych aukcji pamiątek nazistowskich - głosi wydane w poniedziałek kontrowersyjne orzeczenie francuskiego sądu.
Coraz powszechniejszy dostęp do Internetu daje wspaniałe możliwości różnego rodzaju wandalom sieciowym. Oprogramowanie do grzebania w cudzych komputerach jest dostępne w sieci. Wystarczy, że domorośli hakerzy lizną trochę wiedzy na temat pokonywania zabezpieczeń, żeby mogli bez trudu buszować po zasobach komputerowych nieświadomych niczego internautów. Metodą na zabezpieczenie własnego komputera są tak zwane zapory ogniowe, czyli specjalne programy blokujące wszelkie nieautoryzowane próby dostępu do naszego komputera.
Rzeczpospolita: Pierwszego grudnia, po raz pierwszy w Polsce, rozpocznie się sprzedaż stali przez Internet. Zajmie się tym spółka StalNet założona przez IFS Poland i bocheński Stalprodukt S.A. W internetowej ofercie będą wyroby Stalproduktu i Huty im. Tadeusza Sendzimira. Obie firmy hutnicze liczą, że dzięki internetowym zamówieniom zwiększą swoją sprzedaż, skrócą czas realizacji zamówień. Będą też mogły szybciej i skuteczniej reagować na potrzeby rynku, zmniejszyć koszty oraz utrzymywać kontakt z nabywcami w czasie rzeczywistym. Korzyści dla klientów też mają być wymierne. Koszt uruchomienia tej nowej usługi szacuje się na 500 tys. dolarów.
Trybuna: Agora i ComputerLand podpisały akt notarialny zawiązujący Centrum Handlu Internetowego. Centrum zacznie działać w styczniu 2001 roku. Przedmiotem działalności CHI będzie prowadzenie działalności internetowego pasażu handlowego, w tym zakładanie i hosting sklepów oraz stron www.
Idealnego konta pocztowego na polskim rynku internetowym nie ma. Dopiero połączenie usług z kilku ofert daje oczekiwany rezultat. Jakie powinno być konto pocztowe AD 2001? Przede wszystkim powinno być kontem stabilnie działającym, o sporej powierzchni dyskowej, z dostępem zarówno przez POP3 i SMTP, jak i stronę WWW operatora. Dostęp poprzez stronę powinien być uzupełniony usługami, które maksymalnie pozwolą wykorzystać i zmieniać parametry naszej skrzynki. Niektóre serwisy powiadamiają poprzez SMS o każdej nowej wiadomości pojawiającej się na koncie.
Prawo i Gospodarka: Spółka Getin, twórca Centrum e-Biznesu, stara się przekonać małe i średnie przedsiębiorstwa do wykorzystywania Internetu w działalności gospodarczej. Na swoich stronach umieściła gotowe, bezpłatne, elektroniczne wizytówki 400 tys. firm. Teraz przedsiębiorca, po wpisaniu nazwy i regonu, może uaktywnić swoją e-wizytówkę, uzupełnić i uaktualnić dane swojej firmy oraz szerzej opisać jej działalność. E-wizytówka umożliwia także korzystanie z bezpłatnego konta poczty elektronicznej.
Parkiet: ICANN wyznaczył 7 nowych domen, m.in.: "info" i "biz". Wprowadzenie dodatkowych rozszerzeń internetowych adresów ma rozwiązać problem oczekujących w kolejce na rejestrację podmiotów. Domeny te nie są jeszcze aktywne. Pozostałe domeny to m.in. "name" dla osobistych stron www, "pro" - dla profesjonalistów, "museum" - dla tego typu placówek, "coop" - dla witryn należących do firm. (mk)