Łódź będzie reklamowała się w BBC
Łódź jako pierwsze polskie miasto będzie reklamowała się w sieci telewizyjnej BBC. Ekipy brytyjskiej telewizji przyjadą do Łodzi w czerwcu, by nakręcić spot reklamowy, który ma promować miasto. Łódź wyda na tę kampanię wizerunkową ok. 100 tys. dolarów.
To będzie spot, który będzie reklamował i informował o naszym mieście, będzie pokazywał, że jesteśmy metropolią w centrum Europy - powiedział na konferencji prasowej wiceprezydent miasta Marek Michalik.
Pierwsze spoty zostaną wyemitowane we wrześniu, a następnie w marcu 2008 roku. Według wstępnych ustaleń, w obu terminach zostanie wyemitowanych 470 reklamówek, trwających ok. 30 sekund. Pieniądze na ten cel zostały już zatwierdzone w tegorocznym budżecie.
Jak podkreślił prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki, władze miasta będą miały wpływ na to, jak zaprezentowana zostanie Łódź, ale - jak powiedział - będą to raczej sugestie i oceny.
Czasami jest nam trudno spojrzeć na nasze miasto oczami zewnętrznych gości czy turystów zagranicznych. Możemy się tylko domyślać, co jest dla nich ważne i co ich do naszego miasta naprawdę przyciąga - zaznaczył Kropiwnicki.
Zdaniem władz Łodzi, reklamówka będzie uzupełniać pozostałe działania miasta w ubieganiu się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 roku.