ŚwiatLockdown wywindował sprzedaż lalki Barbie

Lockdown wywindował sprzedaż lalki Barbie

Pandemia zmusiła rodziców na całym świcie do zapewnienia swoim dzieciom rozrywki podczas lockdownu. Jednym ze skutków tej sytuacji jest najwyższa od 2014 roku sprzedaż lalki Barbie.

Lockdown wywindował sprzedaż lalki Barbie
Lockdown wywindował sprzedaż lalki Barbie
Źródło zdjęć: © CARLO ALLEGRI / Reuters / Forum | RM, CARLO ALLEGRI / Reuters / Forum

13.02.2021 14:39

W minionym roku przychód ze sprzedaży najpopularniejszej lalki świata wyniósł aż 1,35 miliarda dolarów. Ostatni raz producent lalki zarobił na niej tyle w 2014 roku. Wpływy ze sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku urosły aż o 16 proc.

Pandemia wzmogła zainteresowanie zabawkami

W minionym roku nie tylko Barbie przyniosła swoim producentom wysokie zarobki. Ograniczenia, które dotknęły branżę rozrywkową, spowodowały, że konsumenci ponownie zwrócili swoją uwagę w stronę tradycyjnych zabawek. Jednak to właśnie firma Mattel produkująca lalkę Barbie odnotowała rekordowo wysoką sprzedaż, która szczególnie przyspieszyła w ostatnich miesiącach roku w okresie przedświątecznym.

Według danych Mattel w poprzednim roku rozliczeniowym firmy odnotowała straty sięgające 200 milionów dolarów. Rok 2020 przyniósł jej zysk w wysokości prawie 127 milionów dolarów.Producent lalki barbie ogłosił, że do 2023 roku zamierza zaoszczędzić kolejne 250 milionów dolarów. Według wypowiedzi prezesa Mattel Ynona Kreiza firma zamierza szukać oszczędności poprzez optymalizację procesów marketingowych odpowiedzialnych za wizerunek Barbie.

Źródło: BBC

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)